Fonódó villamosprojekt: a zajterhelés miatt aggódnak leginkább a lakosok

A II. kerületben lakók leginkább a megnövekvő zajterhelés miatt aggódnak, amely szerintük a budai fonódó villamosprojekt miatt keletkezne.

  • MTI MTI
Fonódó villamosprojekt: a zajterhelés miatt aggódnak leginkább a lakosok

Több lakó a csütörtök este tartott lakossági fórumon azt mondta, most is nagyon jelentős a zajterhelés a Bem rakparton és a Török utca környékén is. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a fórumon azt mondta, ha megvalósul a projekt, akkor a 17-es vonalán is teljesen felújítják a pályát, és olyan zajcsillapító anyagokat használnak majd, amelyeknek köszönhetően alacsonyabb lesz a zajterhelés, mint a régi villamosoknál.

Egy lakó azt kérdezte, volt-e egyáltalán utasszámlálás, vagy végeztek-e bármilyen felmérést, ami alátámasztja a villamosvonalak összekötését. A vezérigazgató válasza szerint a BKV utazási szokásainak felméréséből, és több modellből is arra következtetnek, hogy nagy igény van egy ilyen beruházásra.

Többen felvetették, hogy túlzás két irányban hosszabbítani, a Margit híd alatti összekötést többen feleslegesnek tartották, és azt kifogásolták, hogy a parkolóhelyek száma jelentősen csökkenne. Vitézy Dávid szerint viszont a projektnek csak úgy van értelme, ha a Margit híd alatt is átvezetik a vágányokat, a parkolóhelyek száma pedig nem fog változni. Hozzátette: a Fő utcában az ideiglenes buszsávot meg fogják szüntetni, és visszaadják a parkoló autósoknak a területet, amint befejeződött a beruházás.

A fórumon részt vett Lánszki Regő, a II. kerületi önkormányzat településüzemeltetési bizottságának elnöke is, aki azt hangsúlyozta, hogy szeretnék a budai fonódó villamosprojektet, nem szeretnék, hogy elvesszen az uniós támogatás, és jó irányba indult el a szakmai konzultáció. Ugyanakkor a kerületben jogosan merültek fel kérdések, amelyeket fel kell tenniük.

A projekt több mint hatmilliárd forintba kerül, ennek jelentős részét az unió finanszírozza. A Budapesti Közlekedési Központ korábbi közlése szerint ha a II. kerület a kifogásai miatt március 31-ig nem adja hozzájárulását az építési engedélyhez, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megvonja az ötmilliárdos támogatást. Ezt a határidőt a fejlesztési ügynökség csütörtökön május 31-re tolta.

A budai fonódó villamosprojekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A 61-es járat Óbudáról a Bécsi út - Frankel Leó utca - Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es pedig a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerdő útvonalon járna.