Nekimegy a BKV-nak az Orangeways

A Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult az Orangeways, mert szerinte nem indokolható a midibusztender eredménytelenné nyilvánítása.

  • MTI MTI
Nekimegy a BKV-nak az Orangeways

Az Orangeways jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) annak megállapítására, hogy a BKV Zrt. valós és okszerű indokok nélkül minősítette eredménytelennek a midibusztendert - közölte a cég hétfőn az MTI-vel. Az Orangeways szerint a pályázat messze legkedvezőbb ajánlatát nyújtotta be, s álláspontja szerint a BKV által megjelölt indokok nem felelnek meg a közbeszerzési törvény azon feltételeinek, amelyek mentesíthetik az ajánlatkérőt az ajánlatok elbírálásának kötelezettsége alól. Az Orangeways közleménye szerint az új járművek forgalomba állításának elhalasztása naponta több mint 30 millió forintos veszteséget okoz a BKV-nak.

A BKV november 19-i döntésével a tender győztesének az Orangewayst hirdette ki, amely a szerződés hatéves időtartamára 1,3, illetve 3,2 milliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot nyújtott be két versenytársánál - áll a közleményben. Ezt az eredményt a tender harmadik helyezettje, elsősorban az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árára hivatkozva támadta meg a KDB-nél, amely a BKV-t új döntés meghozatalára kötelezte. Az Orangeways a BKV felhívására részletes költségkimutatásban igazolta ajánlatának gazdasági megalapozottságát. Ezt követően február 17-én a BKV a pályázatot - a KDB határozatától teljesen független indokok alapján - eredménytelenné nyilvánította.

A közlemény idézi Bózsik Andrást, az Orangeways stratégiai igazgatóját, aki elmondta: az eddig megismert indokok nem állják meg a helyüket, bizonyítható, hogy a pályázat feltételeiben a kiírás óta nem történt változás, így új szempontok - mint például új, eddig nem ismert szerződéses elemek - az elmúlt egy hónap során sem merülhettek fel. A BKV pedig időközben nem vált képtelenné a szerződés teljesítésére, hiszen ez esetben a napi 30 millió forinttal magasabb önköltségű jelenlegi közszolgáltatást sem tudná a továbbiakban ellátni - fejtette ki.

A BKV midibusztendere 8 budapesti buszjáraton 40 új autóbusz üzembe állítására és folyamatos működtetésére vonatkozott. A tervek szerint a korszerű, alacsonypadlós midibuszok közül tizenöt közlekedne a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A, a köznyelvben Várbusznak keresztelt, illetve a 116-os járat vonalain. A többi jármű a Gellérthegyen, a Rózsadombon, az Infoparkban, Óbudán, valamint Budafokon váltaná le fokozatosan a jelenleg üzemelő Ikarus 405-ös típusú járműveket.

Az Orangeways közölte: miközben az érintett midibuszok üzemeltetése 2010 első félévében 541 forintos közvetlen önköltséget jelentett a BKV számára kocsikilométerenként, az Orangeways által ajánlott ár 379 forint volt.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.