Mellár Tamás: Bezárult a kör, csapdában a magyar gazdaság
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
Nem adja ingyen az állam az adósságtengerben úszó BKV idei túléléséhez szükséges 19 milliárdot. Jellemző azonban, hogy a főváros cserébe néhány kulturális intézményt tart fájdalommentesen feláldozhatónak.
Feláldozná a főváros a legtöbb bevételt produkáló Operettszínházat csatolt ingatlanjaival együtt, a Műcsarnok mögötti területet, ahová a nem bővülő Szépművészeti Múzeumért kárpótlásképpen épülhetne komplett múzeumi negyed. Ráadásként pedig hozzácsapnák a cserecsomaghoz a kortárs művészet IX. kerületi bázisát, az egykori transzformátorházból kialakított Trafót.
A kortárs művészet a Trafó átadásával kikerül a főváros profiljából – kommentálja a közeljövő várható történéseit az intézményt vezető Szabó György, és hozzáteszi, ma egyedül a Trafó tartozik ebbe a kategóriába, de a tulajdonosváltás után semmi sem garantálja, hogy az alapítói szándék tiszteletben tartásával megőrzik a hely szellemét. Ennek függvényében kérdésessé vált az is, hogyan befolyásolná az esetleges későbbi „műsorváltozás” a Petőfi Csarnok (PeCsa) további programtervét, a fővárosi közgyűlés tavaly decemberben megszavazta ugyanis a két intézmény összevonását.
Hogy milyen jövő elé néz az új intézmény, illetve mi vár más kultúrközpontokra, arról a HVG e heti számában olvashatnak.
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.