szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tizenegyedik héten a teljes lakosság heti összesített nézettségi toplistájának első 10 helyéből négy TV2-es, hat pedig RTL-es műsor volt - közölte a TV2. A legnézettebb 30 műsor közé közé ezúttal két m1-es műsor is felkerült.

A teljes lakosság nézettségi toplistáján szokás szerint a két országos kereskedelmi csatorna műsorai váltogatják egymást - írja a TV2 közleménye. Az első három helyen a Fókusz, Barátok közt, Való Világ hármas szerepel. A Való Világ legnézettebb része a Minden gyerek lakjon jól című jótékonyság show volt, amely nézettségében több mint 2 százalékponttal elmaradt az előző heti párbajtól.

A jótékonysági program részeként a TV2 népszerű game showjának, A 40 milliós játszmának műsorvezetője, Rákóczi Ferenc egy műsor erejéig beköltözött a Való Villába, ahonnan élőben közvetítették a Sebestyén Balázzsal és Vadon Jánossal közösen vezetett reggeli rádióműsorukat, a Morning Show-t.

A negyedik helyen ismét a TV2 hírműsora, a Tények szerepel 17,6 százalékos nézettségével, ezt pedig az RTL hírműsora követi több mint 1 százalékponttal lemaradva konkurensétől. A teljes lakosság összesített 30-as nézettségi toplistájának 26. és 30. helyére két m1-es műsor került: két Jókai klasszikus filmfeldolgozása, Az Aranyember és A Kőszívű Ember Fiai.

A 18-49 évesek nézettségi toplistáján többségében RTL-es műsorok szerepelnek. Az ötödik helyre felkerült a TV2 vasárnap esti Moziverzum filmje, a Csak a testeden át!, valamint a 10. helyre került a Tények.

A két országos kereskedelmi csatorna heti átlagos közönségaránya csökkent az előző héthez képest, azonban a TV2 közönségarányának csökkenése kisebb mértékű volt, mint az RTL Klubé. Így a teljes lakosság körében, egész napon csupán 1,9 százalékpont volt a különbség a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya közt. A közszolgálati televízió 7,8 százalékával kiegészülve elmondható, hogy a három „nagy” heti átlagos közönségaránya majdnem 50 százalékot (47,3) tesz ki.

Az előző négy héthez képest, a 18-49 évesek körében egész napon szintén mindkét csatorna közönségaránya csökkent. Főműsoridőben az RTL közönségaránya majdnem 10 százalékot csökkent, míg a TV2-é 3 százalékkal nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!