szerző:
MTI

Budapest vezetése úgy véli, a Porto veszélyezteti a Duna-parti Közraktáraknál létrehozott CET-projekt sikerét azzal, hogy nem fejezte be a tavaly augusztusi határidőre az építkezést, a műszaki kivitelezést.

A városháza az MTI-nek küldött keddi közleményében ugyanakkor jelezte együttműködési készségét, és azt hangoztatta: elkötelezett a projekt sikere mellett. Mint írta, kész a Porto Investment Kft.-vel való egyeztetésre, a projekt sikerét leginkább szolgáló megoldás kialakítására. Ugyanakkor a fővárosi önkormányzat aggodalommal figyeli a közraktárak bérleti szerződéseinek alakulását, és írásban kérte a fejlesztőt, tegye le a megváltozott piaci körülményekre vonatkozó pénzügyi előrejelzését.

A városháza szerint a Portonak "a kommunikáción túl" a szerződéses kötelezettségeinek teljesítésével is foglalkoznia kellene. A CET beruházója előző nap azt közölte: Budapest "öngólt" rúg, ha bevezeti a bérlemények kiadásánál a bánatpénz intézményét.

Az ügy előzménye, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes javaslatot terjeszt be arról, hogy a vezessék be a bánatpénzt. Az MTI-nek nyilatkozva a főpolgármester-helyettes a múlt héten azt mondta, ezzel a "technikai jellegű" módosítással a lehető legszélesebb körű pályáztatást szeretnék elérni.

A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott mintegy 27 ezer négyzetméteres komplexum kialakítását a tervek szerint 2010 augusztusában kellett volna befejezni, a 8,5 milliárd forintos beruházás a fővárosi önkormányzat ingatlanán a Porto fejlesztéseként valósul meg.  A hatalmas, bálnára hasonlító épületegyüttes, a CET (Central European Time) szokatlan megoldásban integrálja a XIX. századi raktárépületeket egy korszerű építménnyel. A két meglévő régi raktárépületen egy egyedi tervezésű üveghéj nyúlik át, és galériát alkotva egyesíti a régi és új építményeket, amelyekben sok üzlet működik majd, a kis butikoktól, bároktól, művészeti galériáktól a nagyobb egységekig, éttermekig.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
384 lóerős és gázolajjal megy ez az új Audi S5

384 lóerős és gázolajjal megy ez az új Audi S5

Doku360: "A vadászpilóta a levegő bohóca, és én tudtam, hogy az leszek"

Doku360: "A vadászpilóta a levegő bohóca, és én tudtam, hogy az leszek"

Szankciók nélkül is sokat veszíthet Erdogan, ha folytatja a támadásokat

Szankciók nélkül is sokat veszíthet Erdogan, ha folytatja a támadásokat

Radar360: Gulyás Borkai-faktorról beszél, Orbán Erdogannak ígérget

Radar360: Gulyás Borkai-faktorról beszél, Orbán Erdogannak ígérget

Nem oldódott meg a legendás pilótanő eltűnésének rejtélye

Nem oldódott meg a legendás pilótanő eltűnésének rejtélye

Halottá nyilvánították, nem tud hazatérni egy magyar férfi Amerikából

Halottá nyilvánították, nem tud hazatérni egy magyar férfi Amerikából