Áradt a felgyorsult Tisza és mindent letarolt
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Kétéves lezárás után várhatóan néhány héten belül újra megnyitják a Műegyetem rakpartot az autóforgalom előtt, miután rövidesen befejeződnek a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódó útépítési munkák.
A XI. kerületi Szent Gellért tér és a Bertalan Lajos utca közötti felsőrakpart-szakaszon a közlekedés kétszer egy sávon indulhat majd meg. A főpolgármesteri hivatal sajtóirodájának szerdai tájékoztatása emlékeztet arra, hogy a Szent Gellért téri állomás szerkezetépítése tavasszal befejeződött, a vállalkozó a pajzskiszolgáló berendezések elbontása után az állomás fölötti, úgynevezett leadónyílásokat megszüntette, így lehetőség nyílt a felszín rendezésére.
Közölték, hogy az útépítési munkák a tervek szerint május közepéig befejeződnek, ezt követően a Műegyetem rakpart eddigi teljes útzára megszűnik, csak két szűk munkaterületrész marad lezárva. A két éve tartó útlezárás megszüntetése várhatóan jelentősen javítja majd Dél-Buda közlekedését. A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2009 május végén zárta le a Műegyetem (azaz felső) rakpartot a metróalagút fúrása miatt. Azóta az észak-déli gépkocsiforgalom az alsó rakpartot, illetve a Budafoki utat és Bartók Béla utat terhelte.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.
Kína és Oroszország is részt venne a kidolgozásban, dobta fel az orosz külügyminiszter.
A rendőrség ugyanakkor nem akarja elárulni, hogy milyen bűncselekmény gyanújával indítottak eljárást.