A cég a kiküldött direkt marketing levelekben a fogyasztókat arról tájékoztatta, hogy megnyertek egy 8 napos nílusi hajóutat, ,,garantáltan ingyen". A levelekben nem tettek említést a hajóút igénybe vételével kapcsolatban felmerülő egyéb költségekről. Továbbá egy éves Beck utazási klub tagsággal kecsegtették a nyerteseket, amelynek értéke 35.000 Ft, és különböző előnyökkel jár a tagok számára.
A vállalkozás ügyfelei ugyanakkor automatikusan megkapták a klubtagságot, amelynek nem volt nyeremény jellege, s nem került bizonyításra a tagság nyújtotta kedvezmények köre sem. A fentiekre figyelemmel a GVH megállapította, hogy a Beck Reisen Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és a bírságot nyolcmillió forintban állapította meg, tekintettel arra, hogy a vállalkozással szemben a Versenytanács korábban már hasonló ügyben állapított meg jogsértést.