Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Szijjártó elmondta, mire jó a vonalkód a kérdőíveken

Szijjártó Péter szerint a vonalkód arra kell, hogy illetéktelen ne tudjon véleményt mondani a nevünkben - írja a Népszabadság.

  • Népszabadság Népszabadság
  • +${remainingCount} szerző
Szijjártó elmondta, mire jó a vonalkód a kérdőíveken

Pár napon belül végez a kormány szociális konzultációs kérdőívének, pontosabban az azon szereplő vonalkódok és adatok vizsgálatával az adatvédelmi biztos - tudta meg a Népszabadság. Mint ismert, Jóri András azután indított vizsgálatot, hogy többen panaszt nyújtottak be hivatalához a postázott íveken szereplő vonalkódok miatt.

A kormány nemrég postázta a választópolgároknak a tíz kérdést és mindegyikre három válaszlehetőséget tartalmazó űrlapokat. Az alkotmányozással kapcsolatos "konzultációhoz" képest különbség, hogy egyfelől a visszaküldendő íven szerepel az illető neve, másfelől egy hosszabb vonalkód, amelynek funkcióját eddig senki nem tudta pontosan.

Stiller Ákos

Szijjártó Péter, a miniszterelnök személyes szóvivője a Népszabadság megkeresésére viszont elmondta, hogy a konzultációs kérdőív két vonalkódot tartalmaz: az egyik a borítékolást segíti és a Magyar Posta kérésére került rá, mint oly sok más átlagos posta küldeményre. Ez személyes adatot nem tartalmaz. A kérdőíven szereplő vonalkód pedig a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) által "véletlenszerűen generált és a kiküldött kérdőívre érkező válaszok feldolgozását segítő azonosító szám".

Szijjártó tájékoztatása szerint ez utóbbi vonalkód az adminisztrációs feladatok ellátását segíti, a visszaérkező küldemények érkeztetését és pontos nyomon követését.

"A vonalkód a kérdőívet egyedivé teszi, és lehetőséget ad a visszaélések megakadályozására. Segítségével megakadályozható, hogy az állampolgár nevében valaki más töltse ki a kérdőívet, és küldje vissza illetéktelenül" – fogalmazott. Arra, hogy a rendszer pontosan miért és hogyan küszöböli ki a visszaélést és egyáltalán miért fontos, hogy egy véleményfelmérésben adott válaszokat adott személyekhez lehessen kötni, nem tért ki.

Arra a kérdésre, hogy az adatvédelmi törvénynek megfelelően melyik közfeladatot ellátó szerv, milyen időtartamban és milyen célhoz kötöttséggel kezeli majd a vonalkódok nyomán rögzített személyes adatokat, a kormányfői szóvivő azt közölte: a kormány a KEK KH-t jelölte ki a konzultációs feladatok ellátására, így a személyes adatok kezelésére, a válaszok feldolgozására és az eredmények összesítésére. Szijjártó elmondása szerint a KEK KH a nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások fokozottabb védelméről szóló törvénynek megfelelően kezeli és dolgozza fel az adatokat.

A kérdőíveket egyébként 8,3 millió fő kapta meg, ebből 225 ezer a tizenhat és tizennyolc év közötti állampolgár. "Ami az adatvédelmi biztos vizsgálatát illeti: rutinkérdésnek tartjuk, mindenben a jogszabályoknak megfelelően jártunk és járunk el" – fogalmazott Szijjártó Péter.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.