szerző:
sonline.hu
Tetszett a cikk?

"Budapest-Siófok csak 110 perc" - csábít vonatozásra egy húszas évekbeli plakát, mely a szerdán Siófokra érkezett vasúttörténeti vándorkiállítás része. Érdekesség, hogy ezen a vonalon ma is ugyanennyi a menetidő - számolt be a sonline.hu.

A kiállításból az is kiderül ugyanakkor, hogy százötven évvel ezelőtt, a Déli Vasút indulásakor még hat és fél óra alatt lehetett leérni Budáról Nagykanizsára. A vasút akkor azért volt óriási előrelépés, mert a napokig tartó lovaskocsis utazást váltotta fel - írja a sonline.hu.

"Ma már nem a szekér az alternatíva, másfajta vasút kell: megfizethető és olyan, hogy szívesen szálljanak fel rá az utasok" - mondta a siófoki tárlatnyitón Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese. Biztatásul hozzátette, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonal felújítása után jövőre már 160-nal is roboghatnak majd a szerelvények.

A kiállításon felbukkant egy Kéjmenetek és élvezeti vonatok című hirdetmény is az 1800-as évek végéről. Az alaposabb szemlélő azt is megfejthette, hogy mindez a "szuper olcsó nyári vonatozást" jelentette Siófokra és Füredre. A vándorkiállításból az is kiderül: 1863-ban éppen azért épült meg a siófoki Sió-zsilip, mert a Balaton néha elöntötte a vasúti síneket. A zsilipépítésből akkor a vasúttársaság is kivette a részét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!