szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén az Alstommal a 2-es és 4-es metróra szállítandó szerelvények gyártásáról szóló szerződés módosítását. A képviselők a javaslatot 24 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül, 4 tartózkodással fogadták el.

Az új megállapodás szerint kikerül a szerződésből a vis maior klauzula, vagyis nem számít vis maiornak, ha az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt. Módosult az Alstom által vállalt kötbér maximuma is, amely az eddigi 20-ról 30 százalékra emelkedik, az összes kárfelelősség mértéke pedig szintén 20-ról 30 százalékra nő. A korábbi 50 százalék helyett 20 százalékra csökken az előleg mértéke.

Az Alstom arra is kötelezettséget vállalt, hogy a hatálybalépéstől számított 300 napon belül megszerzi a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyét, az első szerelvényeket pedig 330 napon belül leszállítja. A 4-es metró szerelvényeire 548 napon belül kell megszereznie a típusengedélyt és 750 napon belül kell az első szerelvényt szállítania. Amennyiben az Alstom nem írja alá a megállapodást július 26-ig, a főváros eláll a megállapodástól, és új közbeszerzést írnak ki a metrókocsik beszerzésére.

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Felülvizsgálhatják a BKV 154 elöregedett metrókocsiját

A 2-es és 3-as metróvonalon futó elöregedett metrókocsik műszaki felülvizsgálatáról, díszpolgári címek adományozásáról, valamint a tűzoltók elmaradt pótlékának kifizetéséről dönthet a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

MTI Itthon

Tarlós: használt metrókocsikat vehetünk külföldről

A napokban kivonták a forgalomból a legveszélyeztetettebb 43 metrókocsit a 2-es és 3-as vonalról. A főpolgármester szerint elképzelhető az a megoldás is, hogy a csehektől vagy az oroszoktól veszünk használt, de még használható metrókocsikat.