Reklám a sorozatokban: ezt ajánlja a médiatanács

Közzétette honlapján a termékmegjelenítés szabályainak alkalmazásáról szóló ajánlását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.

  • MTI MTI
Reklám a sorozatokban: ezt ajánlja a médiatanács

A nem kötelező érvényű, joganyagnak nem minősülő ajánlás meghatározza a termékmegjelenítés fogalmát: ennek minősül a kereskedelmi közlemény bármely olyan formája, amely terméket, szolgáltatást, ezek védjegyét vagy ezekre való utalást tartalmaz oly módon, hogy az - fizetés vagy hasonló ellenszolgáltatás ellenében - egy műsorszámban jelenik meg.

Az ajánlás engedélyezi, hogy filmekben és filmsorozatokban, sportműsorokban és szórakoztató műsorokban megjelenjen termékelhelyezés. Tizennégy éven aluliaknak szánt műsorokban azonban csak akkor ajánlott ez a hirdetési mód, ha a közzététel ingyenes. Tiltott a dohánytermékek, orvosi rendelvényre igénybe vehető gyógyszerek, fegyverek megjelenítése, valamint a reklámozásból kizárt termékek vagy szolgáltatások közzététele.

Az ajánlás - a médiatörvénynek megfelelően - tartalmazza azt is, hogy a termékmegjelenítésről a műsorszám előtt és a szünetek után is tájékoztatni kell a tévézőket, rádiózókat. Termékmegjelenítésre a 2011. január 1-jétől hatályos médiatörvény ad lehetőséget.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.