szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai, ilyen esetekben az utalványokat visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak - közölte a Magyar Posta az elmúl tíz munkanap postai feldolgozási és kézbesítési tapasztalatai alapján.

A közlemény szerint a reálhozamok kifizetései kapcsán a leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település nevének pontatlansága, de gyakori, hogy elírják a címzett nevét a kifizetési utalványokon. Ha a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a hirdetményben meghatározott letéti idő, azaz 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak.

A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos Pénzforgalmi Üzletszabályzatban foglaltak szerint járhatnak el, így a reálhozam tartalmú kifizetési utalványok kezelése során is kötelesek ezt alkalmazni - írja a Magyar Posta. Mivel a reálhozam címzettjei a nyugdíjpénztárak ügyfelei, így az említett esetekben az összegek kiutalására csak a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet sor - áll a közleményben.

A Magyar Posta azért, hogy a kifizetések az ügyfelek megelégedésére történjenek, azt javasolja a nyugdíjpénztáraknak: fontolják meg a visszaérkezett  összegek újbóli kiküldésének lehetőségét a helyes címadatok megléte esetén. A közlemény kiemeli: a Magyar Posta levélben tájékoztatta a nyugdíjpénztárakat a reálhozamok kifizetési utalványai kézbesítése során szerzett tapasztalatokról, illetve a Posta által ezekben az esetekben folytatott eljárásáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!