A hídépítők a felújított támaszokra új acél-vasbeton szerkezetet helyeznek, a Rába folyó felett ívelő vasbeton pályaszerkezet helyére új acél pályalemez kerül, valamint a hídon és a híd környezetében új útburkolatot építenek - áll a NIF közleményében. A híd teherbírása a jelenlegi 20 tonnáról 40 tonnára nő, így az eddigi 20 tonnás súlykorlátozás megszűnik.
Az 1949-ben épült hídszerkezet medernyílásának acélszerkezetét az 1944-ben felrobbantott, régi szegedi közúti Tisza-híd egyik nyílásának felhasználásával építették. Vonórúdként a régi Széchenyi Lánchíd merevítőtartóit használták fel. Az ártéri híd főtartóinak gerinclemezei a régi Erzsébet-híd merevítőtartóinak felső övlemezéből készültek.
A munkálatok miatt a közlekedők számára terelőutat jelöltek ki, Marcaltőről, illetve Szanyból a várkeszői Rába-híd felé kell kerülni. A terelőúton kizárólag a 20 tonnánál könnyebb járművek közlekedhetnek, a várkeszői Rába-hídon csak egy sávon lehet haladni ezért a váltakozó irányú forgalom zökkenőmentes lebonyolítását jelzőlámpa irányítja.