szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A marcaltői Rába-híd teljes felújítása miatt keddtől egy évre lezárják Veszprém megye egyik legnagyobb közúti hídját, a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megrendelésére a KA-Rába-híd Konzorcium végzi el állami finanszírozással, nettó 632 millió forintért - közölte a NIF Zrt. kedden. A felújítási munkák várhatóan 2012 augusztusban fejeződnek be.

A Marcaltő és Szany települések közötti híd három megye - Győr-Moson-Sopron, Vas, és Veszprém megye közös határpontja közelében található, megépítése óta, az eltelt hatvan évben felújítási munkákat nem végeztek rajta. A közlemény ismerteti: a következő hónapokban a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezetésével a híd teljes fémszerkezetét elbontják. A kivitelezést végző konzorcium tagja az A-HÍD Építő Zrt.

A hídépítők a felújított támaszokra új acél-vasbeton szerkezetet helyeznek, a Rába folyó felett ívelő vasbeton pályaszerkezet helyére új acél pályalemez kerül, valamint a hídon és a híd környezetében új útburkolatot építenek - áll a NIF közleményében. A híd teherbírása a jelenlegi 20 tonnáról 40 tonnára nő, így az eddigi 20 tonnás súlykorlátozás megszűnik.

Az 1949-ben épült hídszerkezet medernyílásának acélszerkezetét az 1944-ben felrobbantott, régi szegedi közúti Tisza-híd egyik nyílásának felhasználásával építették. Vonórúdként a régi Széchenyi Lánchíd merevítőtartóit használták fel. Az ártéri híd főtartóinak gerinclemezei a régi Erzsébet-híd merevítőtartóinak felső övlemezéből készültek.

A munkálatok miatt a közlekedők számára terelőutat jelöltek ki, Marcaltőről, illetve Szanyból a várkeszői Rába-híd felé kell kerülni. A terelőúton kizárólag a 20 tonnánál könnyebb járművek közlekedhetnek, a várkeszői Rába-hídon csak egy sávon lehet haladni ezért a váltakozó irányú forgalom zökkenőmentes lebonyolítását jelzőlámpa irányítja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!