Újabb ázsiai akkuipari cég jött volna Magyarországra, de gyorsan meggondolta magát
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Szeptember végén érkezik meg Szegedre a város új villamosflottájának prototípusa. Forgalomba helyezés előtt 10 ezer kilométert kell futnia utasok nélkül.
Miskolc a negyedik, Debrecen a hatodik villamos-közbeszerzési pályáztatást bonyolítja – emlékeztetnek a delmagyar.hu-n olvasható cikkben. Szegedre két héten belül befut az első új villamos. Botka László polgármester szerdán a Facebook-oldalára feltett néhány fotót a szegedi flotta prototípusáról, amely már a lengyel PESA Bydgoszcz SA cég gyakorlópályáján rója a köröket.
Az üzembe helyezésnek nagyon szigorúak az előírásai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság már kint járt a gyárban, vizsgálta a villamost, semmi problémát nem találtak, a törvénynek megfelelő második vizsgálati kör szeptember 20-a után lesz. Az is jogszabályi előírás, hogy az új villamosok prototípusának 10 ezer kilométert kell megtennie Szegeden, próbaüzemben. Vagyis megérkezik, és jövő év elejéig üresen, később homokzsákokkal megterhelve közlekedik majd a város különböző vonalain. Ezzel megszerzi a típusengedélyt. A flotta többi nyolc villamosa előreláthatólag jövőre érkezik meg; februártól májusig havonta kettőt szállít a lengyel gyár. Azoknak már nem kell végigcsinálniuk ezt a bonyolult engedélyezési procedúrát.
Szeged 2009 októberében rendelte meg a tömegközlekedési nagyberuházásban a 9 új, alacsonypadlós járművet, összesen 16 millió euró (körülbelül 4,5 milliárd forint) értékben. A PESA a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A villamosokat speciálisan Szeged igényeinek megfelelően alakították ki. A színéről a szegediek szavazhattak, és úgy döntöttek: napfényes, vagyis sárga legyen.
A szerelvények 30,1 méter hosszúak, és 5 részből állnak. 210 utas befogadására alkalmasak 42 ülőhellyel. A legkorszerűbb technológiával készülnek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik majd a járművekben.
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
„Egy ilyen tragédián nem lehet túl lenni” – állítja az énekes.
Az adatok között négyszeres a különbség. Márpedig a 2026-os adóemelések egy részét épp ez alapján számolják ki.
Az állami kiadványokat sokszor csak alibiből rendelik meg, azokat alig veszik kézbe a diákok.
Eljött a drónok kora, ami alapjaiban változtatja meg a hadviselést.