szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mintegy 6,5 millió forintos megrendelés jutott a népszámlálás népszerűsítésére szóló plakátkampányból a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter Kft.-nek – írja a Népszava. Az állami társaságok által kedvelt hirdetőcégre szakmai szempontok miatt esett a választás – állították a médiakampányra fordítható 177 millió forintot szétosztó I.M.G. Inter Media Group Kft.-nél, amely szintén sorra nyeri az állami megbízásokat.

Kizárólag szakmai, nem pedig tulajdonosi háttér, esetleg politikai kötődés alapján választ hirdetőpartnert a most folyó népszámlálást népszerűsítő I.M.G. Inter Media Group Kft. – hárította el már a felvetést is a társaság operatív igazgatója, amikor a Népszava arról érdeklődött, hogy a cenzust reklámozó 177 millió forintos keretből mennyi jutott a Fidesz korábbi gazdasági vezetője, a volt APEH-elnök, Simicska ­Lajos irányította Mahir Magyar Hirdető Zrt. résztulajdonában álló Cityposter Kft. felületeinek megvásárlására.

A fővárosban ugyanis szinte lépten-nyomon a Cityposter hirdetőoszlopain látni azokat a plakátokat, melyek arra buzdítják az embereket, hogy akár az interneten is kitölthetik a népszámlálási kérdőíveket. Az I.M.G. operatív igazgatója, Tóth Orsolya erről azt mondta, közbeszerzési eljáráson elnyert megbízásuk teljesítésekor úgy választották ki a különböző hirdetési felületeket, hogy a nézettségi, hallgatottsági adatokat tartották fő szempontnak, vagyis azt, hogy hány embert érnek el az adott felületen.

A Mahir Cityposterről az igazgató azt mondta, hogy a cég által biztosított hengeroszlop a felmérések szerint magasan a legnézettebb, leginkább észlelt közterületi reklámfelület, ráadásul a frekventált Budapesten sok van belőle olyan helyeken is, ahol rengeteg ember megfordul. Így a Cityposter 90 darab hengeroszlopát foglalták le, összesen 6,48 millió forintért, vagyis jelentős, 70 százalékos listaár-kedvezményt kaptak. A 177 millió forintos keretösszeg elosztásánál – melynek nagy részét lekötötték, de az összeg tizede még felhasználható – ugyanis az is fontos szempont volt, hogy ki, mennyi kedvezményt adott a listaárból a megrendelés nagyságára tekintettel – írja a lap.

A tavaly 1,5 milliárdos árbevételű cég az elmúlt egy évben szinte havonta nyerte el a jelentős összegű állami megbízásokat, ám az igazgató szerint alapvetően nem az állami megrendelésekből élnek. Idén januárban a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft.-től 21 milliós, februárban a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől 24,9 milliós, márciusban pedig a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumtól 272 milliós szerződéshez jutottak. Májusban a Café Médiával közösen aztán elnyerték a Mol Nyrt. tenderét, augusztusban pedig a Diákhitel Központ választotta az I.M.G.-t - ez a médiavásárlási szerződés 55 millió forintot ért.

További részleteket a Népszava cikkében olvashat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!