szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az MSZP szerint a fideszes Rogán Antal által javasolt szociális hozzájárulási adó bevezetésével jövőre kevesebb pénz juthat az egészségügyre és a nyugdíjakra. Tüttő Kata fővárosi képviselő csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján rémálomnak nevezte az újabb adónem ötletét.

Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott, a magyar gazdaság papírhajóként vergődik a háborgó tengeren, miközben a Fidesz gazdaságpolitikusai össze-vissza rángatják a kormányrudat, és lassan azt sem lehet tudni, kinél van az irányítás. Tüttő Kata szerint a 27 százalékos szociális hozzájárulási adó bevezetése nem más, mint a nyugdíjrendszer államosításának egy újabb lépése, amely után az eddig egészség-, illetve nyugdíjbiztosítási címen befizetett hozzájárulást már nem lesz kötelező ezekre a célokra fordítani. A kormánynak lehetősége lesz arra, hogy kevesebb pénzt fordítson az egészségügyre, de a változtatás "megalapozhat egy komolyabb nyugdíjcsökkentést is" - értékelte.

Tüttő Kata bírálta a kormány szerinte elhibázott gazdaságpolitikáját, "nemzeti csődbeviteli miniszternek" nevezte Matolcsy Györgyöt, és arról beszélt, Magyarország esetleges leminősítése egy 9-es erősségű földrengéshez lenne mérhető. Az MSZP nevében ismét felszólította a kormányt, hogy vonja vissza az egykulcsos adórendszerre és a jövő évi költségvetésre vonatkozó javaslatát.

Szaniszló Sándor, a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának elnöke a főváros közlekedési kérdéseiről szólva a taxisokat érintő problémának mondta a személyszállítási törvény egy éves késését.

Szerinte a taxisokkal való egyeztetések elmaradásának az az oka, hogy még városvezetés sem tudja, milyen módon tudnák az egyébként jogos kéréseket teljesíteni. Jogosan türelmetlenek a taxisok, mert a megszorító intézkedések, az újabb adók mind negatívan érintik őket - fűzte hozzá, arra szólítva fel a főváros fideszes országgyűlési képviselőit, tegyenek meg mindent, hogy a kormányzat minél előbb terjessze be a törvényjavaslatot.

Jelezte, hogy az MSZP egyebek mellett támogatja a piac szabályozását és a maximált viteldíjrendszert is. Javasolják, hogy a fővárosi taxik a lehető legkorszerűbb környezettakarékos üzemmódban járjanak, azaz az Euro 5-ös szabványt teljesítsék a jövőben.

Szaniszló Sándor a tömegközlekedésről szólva azt mondta, "kiderült, hogy a BKV nem kapja meg a kormánytól a lassan egy éve megígért 77 milliárd forintnyi támogatást, nem lesz semmiféle egyeztetés, és veszélybe kerül a 4-es metró befejezése is".

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!