szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nagyberuházás keretében fejlesztik az elővárosi esztergomi vasútvonalat - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) csütörtökön.

A beruházás során 29 kilométeren újítják fel a vasúti pályát, 34 váltót cserélnek le, 2 közúti felüljárót és 2 közúti aluljárót, valamint egy gyalogos felüljárót építenek. A megállóhelyeknél, illetve állomásoknál több mint 15 ezer négyzetméteren építenek peronokat.

Hat helyszínen - Óbuda, Üröm, Solymár, Solymár-Pemü, Mátyás Király út, Pilisvörösvár - 778 P+R parkolóhelyet építenek ki. A közlemény szerint az Óbuda és Piliscsaba közötti vonalszakaszon új elektronikus biztosítóberendezést telepítenek négy állomáson és egy forgalmi kitérőn.

A Budapest-Esztergom vasútvonal forgalma elővárosi jellegű, csak elvétve fordulnak elő tehervonatok. A reggeli és délutáni csúcsidőszak kivételével a vonatok óránként követik egymást. A reggeli iskola- és munkakezdésre érkező járatok a jelenlegi kapacitás mellett a lehető legsűrűbben, 30 percenként követik egymást. A vonalon jelenleg 53 vonat közlekedik naponta. Az átépítéssel a menetidő jelentősen lecsökken, és a korszerűbb pálya révén a zajterhelés is jelentősen mérséklődik. A felújítás következtében a csúcsidőben a jelenlegi 30 perces követési ütem 15 perces lesz az egész vonalszakaszon.

A beruházás csatlakozik az esztergomi vonal komplex fejlesztéséhez, aminek tárgyában korábban két közbeszerzést már kiírt a NIF Zrt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!