Magyar patrióták találták ki a homoszexualitást
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
A főpolgármester szerint 2012 végére a 2-es metró vonalán már az új Alstom-szerelvények futnak majd. Tarlós István erről hétfői sajtótájékoztatóján beszélt annak kapcsán, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt pénteken megadta a magyar jogszabályok alóli mentességet az Alstom-szerelvények fékrendszerére és a vezetőfülke magasságára.
Tarlós István (Fidesz-KDNP) azt mondta, hogy ezzel egy teljesen kilátástalannak vélt helyzetet oldottak meg. Szerinte a derogáció megadásával semmi akadálya nincs annak, hogy a francia gyártó megkapja a végleges típusengedélyt is.
Hangsúlyozta, hogy a 2010 őszi állapotokhoz képest "főnixszerű" mutatványt vittek véghez az Alstommal együtt: módosították, majd újra életbe léptették a szerződést, és kiiktatták belőle azokat a pontokat, amelyek jogi szempontból elfogadhatatlanok voltak.
Az Alstom azt ígérte, hogy a műszaki lehetőségekhez képest a legkorábban elkezdi leszállítani a szerelvényeket – mondta Tarlós István.
Az Alstom Transport a derogáció megadására hétfői közleményében úgy reagált: kedvezőnek ítélik az NKH döntését, és folytatják a típusengedélyeztetési eljárást az aláírt megállapodásban rögzített ütemezésnek megfelelően, a BKV és az NKH szakembereivel együttműködve.
Az Alstom augusztus 17-én juttatta el két kérelmét az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. Ennek értelmében az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
A gyártó augusztus közepén jelezte, hogy módosítottak a korábban kifogásolt fékrendszeren. Bizonyos részei viszont továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be derogációs kérelmét.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények gyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodott a módosításáról, idén augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés.
A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét, egyebek mellett azért, mert a NKH nem látta bizonyítottnak, hogy a francia gyártó fékrendszere azonos biztonsági szintet képvisel, mintha azt a magyar előírások szerint építették volna.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
A szombati Pride felvonulásról tart nemzetközi sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester és Hadja Lahbib, esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. Kövesse az eseményt a hvg.hu-n.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Kozma Ákost már két jogerős ítéletben kötelezték, hogy tárja fel, jogszerűen utasította-e el egy hatóság egy 5 éves gyermek ellátását. Mindhiába.
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.