szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az eredetileg erre a hónapra tervezett határidő helyett csak 2013 nyarára készül el a Hévízt elkerülő, 11 kilométeres útszakasz, mert a munkálatokat több minden is hátráltatja.

A korábbi kivitelezési közbeszerzés és a régészeti munkák elhúzódása, a 2010-es év őszének rendkívül csapadékos időjárása, valamint területszerzési problémák is nehezítik a kivitelezést, ezért kezdeményezte a vállalkozó a szerződéses határidő módosítását. A tavaly őszi munkakezdéskor 2011 novemberére tervezett műszaki átadás ezért 2013 nyarára tolódik, de a beruházó tervei szerint a települések tehermentesítése érdekében 2012 végéig ideiglenesen forgalomba helyezik a 75-ös főúttól a Hévíz-Alsópáhok összekötő út körforgalmi csomópontjáig tartó szakaszt - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kedden.

A részben új nyomvonalon épülő út egyebek mellett Hévíz belvárosát tehermentesíti az átmenő forgalom alól. Az elkerülő út összesen csaknem 11 kilométer hosszú lesz, a projekt négy tervezési szakaszból áll, de ezek kivitelezése egyben történik.

Az elkerülő út első szakasza a tőzeges altalaj miatt jelentősen deformálódott 75-ös főúttal azonos, az átépítendő szakasz csaknem 2 kilométer hosszan húzódik Keszthely és Alsópáhok között. A főutat teljes elbontással korszerűsítik, tart a zajjal járó talajtömörítés, de a lakossági kérések figyelembevételével az eddigi 24 órás munkavégzést 6-22 óra közötti időszakra korlátozták.

A munkavégzés ezen a szakaszon előreláthatólag 2012. január végéig tart, és a 75-ös főút várhatóan 2012-ben, a nyár végén vagy az ősz elején nyitható meg a forgalom számára.

A következő két útszakasz, az Alsópáhok–Felsőpáhok településeket és Hévízt elkerülő út új nyomvonalon épül meg 7 kilométeren, és a Zalaköszvényes térségében tervezett külön szintű csomópontig tart. Ezen a szakaszokon folyamatosan zajlik a földművek, az aszfaltrétegek, a műtárgyak és átjárók építése.

A negyedik szakasz a meglévő alsóbbrendű út nyomvonalát felhasználva, annak korrekciójával és felújításával a meglévő 76-os főútig, az alsómándpusztai csomópontig tart mintegy 2 kilométer hosszan. Itt a későbbi kétszer kétsávos részen folyik az út földművének kialakítása, illetve a zalaköszvényesi csomópontban műtárgy építése.

A hévízi elkerülő út a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A megítélt támogatás bruttó összege 8,2 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig az ERFA-ból származik - olvasható a NIF közleményében.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!