szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A világ legnagyobb vasúti alépítmény-javító berendezésével megkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vonalszakasz felújítása.

A szerkezet az elején és a végén egy-egy mozdonnyal mozgatott teljes szerelvény hossza eléri az 1,1 kilométert. A szerelvényen láncszerűen elhelyezett gépeket dízelmotorok hajtják, amelyek összteljesítménye 5450 lóerő, fogyasztásuk pedig óránként mintegy 700 liter.

A most kezdődött pályarekonstrukció várhatóan 2015 októberében fejeződik be, az Európai Unió támogatásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg, a támogatás teljes összege bruttó 161 milliárd forint.

Szakember beszélget kollégájával
MTI/Bugány János
Törökszentmiklós-Bartapusztánál dolgozik a gép
MTI/Bugány János
A gép 1000 tonna súlyú és 270 méter hosszú
MTI/Bugány János
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!