szerző:
hvg.hu

Több, mint 300 millió forintért reklámozza a kormány a nemzeti konzultációt a Simicska Lajoshoz köthető Inter Media Group Kft. felületein- írja a Népszava.

Több, mint 300 millió forintért bátorítja a kormány az állampolgárokat, hogy augusztus 20-ig minél többen nyilvánítsanak véleményt az új nemzeti konzultáció 16, gazdasági témájú kérdésében. A gazdasági konzultáció pénzügyi fedezetére a rendkívüli tartalékból 976 millió forintot csoportosított át a kormány.

A költségek jelentős része, 308 millió forint megy el a kampányra, ám nem egyértelmű, hogy ezt a konzultációra átcsoportosított összegből fedezik-e, vagy azon felüli költségnek számít - írja a Népszava. Orbán VIktor sajtófőnöke, Havasi Bertalan helyettes államtitkár közlése szerint a "lakossági tájékoztatásra a Miniszterelnökség szerződött az I.M.G. - Inter Media Group nevű céggel, amely 308,5 millió forintért végzi ezt a munkát, egy korábban, közbeszerzés alapján kötött keretszerződésnek megfelelően".

Plakát Zuglóban
©

A kft.-vel egyébként a Miniszterelnökség 800 millió forintos keretszerződést kötött, hogy a társaság az összeg nagy részét - jutaléka levonása után - rádiós- és tévés reklámokra, újság- és köztéri hirdetésekre költse. A szerződés azt is előírja, milyen szavakat használjanak a reklámokban: "A kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell a már bejáratott, a jobboldalhoz kötődő olyan kifejezéseket, mint nemzet, haza erkölcs, felelősség, józan ész". Ez a keretszerződés tartalmazza a sorrendben negyedik nemzeti konzultáció reklámköltéseit is, ami nem meglepő azután, hogy ugyanezzel a céggel tavaly a szociális konzultációra is szerződött a Miniszterelnökség.

Az I.M.G. a Fidesz korábbi gazdasági vezetője, a volt APEH-elnök, Simicska ­Lajos irányította Mahir Zrt. résztulajdonában álló Mahir Cityposter Kft. reklámhordozóin is vásárolt felületet, továbbá a Simicska-házaspár és üzlettársuk, Nyerges Zsolt valamint - Pro Aurum Zrt. nevű cégén keresztül - egy másik Fidesz-közeli üzletember, Töröcskei István tulajdonában álló Publimont Kft. óriásplakátjain is megjelennek a konzultáció hirdetései.

Népszerűsítik a konzultációt a BKV járművein is. Az ottani hirdetési felületek hasznosítására a BKV - egy sikertelen közbeszerzés miatt - még mindig a Peron Reklám Kft.-vel áll szerződésben. Az utóbbi cégben résztulajdonos ESMA Zrt. konzorciális partnere pedig a Publimont, amely a tavalyi év után tulajdonosainak egymilliárdos osztalékot fizetett. Jutott a 308 millióból egész oldalas hirdetésre is a Magyar Nemzetben is - az újság kiadójában szintén tulajdonos a Pro Aurum Zrt.

Patonai Péter, aki ma az I.M.G.-t irányítja és résztulajdonos is a nemzeti konzultációt hirdető vállalkozásban, az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatójaként működött, amikor Németh Lászlóné volt az MFB igazgatója.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Álmodozásnak tűnik, de ártani nem árt, talán segíthet is a közösségi erdőtelepítés

Álmodozásnak tűnik, de ártani nem árt, talán segíthet is a közösségi erdőtelepítés

Nagyot fog nézni, ha ilyen villamos suhan majd Budapesten

Nagyot fog nézni, ha ilyen villamos suhan majd Budapesten

Nem túlzás: tényleg csupakijelzős lesz az Oppo új telefonja

Nem túlzás: tényleg csupakijelzős lesz az Oppo új telefonja

A pápa elfogadta a gyerekmolesztálási botrányába keveredett érsek lemondását

A pápa elfogadta a gyerekmolesztálási botrányába keveredett érsek lemondását

Helikopterrel, egyesével mentik ki a bajbajutott norvég luxushajó utasait a viharos tengerről

Helikopterrel, egyesével mentik ki a bajbajutott norvég luxushajó utasait a viharos tengerről

11 embert vettek elő a rendőrök a csütörtöki szlovák–magyar meccsen

11 embert vettek elő a rendőrök a csütörtöki szlovák–magyar meccsen