A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Több, mint 300 millió forintért reklámozza a kormány a nemzeti konzultációt a Simicska Lajoshoz köthető Inter Media Group Kft. felületein- írja a Népszava.
Több, mint 300 millió forintért bátorítja a kormány az állampolgárokat, hogy augusztus 20-ig minél többen nyilvánítsanak véleményt az új nemzeti konzultáció 16, gazdasági témájú kérdésében. A gazdasági konzultáció pénzügyi fedezetére a rendkívüli tartalékból 976 millió forintot csoportosított át a kormány.
A költségek jelentős része, 308 millió forint megy el a kampányra, ám nem egyértelmű, hogy ezt a konzultációra átcsoportosított összegből fedezik-e, vagy azon felüli költségnek számít - írja a Népszava. Orbán VIktor sajtófőnöke, Havasi Bertalan helyettes államtitkár közlése szerint a "lakossági tájékoztatásra a Miniszterelnökség szerződött az I.M.G. - Inter Media Group nevű céggel, amely 308,5 millió forintért végzi ezt a munkát, egy korábban, közbeszerzés alapján kötött keretszerződésnek megfelelően".
A kft.-vel egyébként a Miniszterelnökség 800 millió forintos keretszerződést kötött, hogy a társaság az összeg nagy részét - jutaléka levonása után - rádiós- és tévés reklámokra, újság- és köztéri hirdetésekre költse. A szerződés azt is előírja, milyen szavakat használjanak a reklámokban: "A kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell a már bejáratott, a jobboldalhoz kötődő olyan kifejezéseket, mint nemzet, haza erkölcs, felelősség, józan ész". Ez a keretszerződés tartalmazza a sorrendben negyedik nemzeti konzultáció reklámköltéseit is, ami nem meglepő azután, hogy ugyanezzel a céggel tavaly a szociális konzultációra is szerződött a Miniszterelnökség.
Az I.M.G. a Fidesz korábbi gazdasági vezetője, a volt APEH-elnök, Simicska Lajos irányította Mahir Zrt. résztulajdonában álló Mahir Cityposter Kft. reklámhordozóin is vásárolt felületet, továbbá a Simicska-házaspár és üzlettársuk, Nyerges Zsolt valamint - Pro Aurum Zrt. nevű cégén keresztül - egy másik Fidesz-közeli üzletember, Töröcskei István tulajdonában álló Publimont Kft. óriásplakátjain is megjelennek a konzultáció hirdetései.
Népszerűsítik a konzultációt a BKV járművein is. Az ottani hirdetési felületek hasznosítására a BKV - egy sikertelen közbeszerzés miatt - még mindig a Peron Reklám Kft.-vel áll szerződésben. Az utóbbi cégben résztulajdonos ESMA Zrt. konzorciális partnere pedig a Publimont, amely a tavalyi év után tulajdonosainak egymilliárdos osztalékot fizetett. Jutott a 308 millióból egész oldalas hirdetésre is a Magyar Nemzetben is - az újság kiadójában szintén tulajdonos a Pro Aurum Zrt.
Patonai Péter, aki ma az I.M.G.-t irányítja és résztulajdonos is a nemzeti konzultációt hirdető vállalkozásban, az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatójaként működött, amikor Németh Lászlóné volt az MFB igazgatója.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.