szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szeptember 7-én hajnalban lépi át az osztrák–magyar határt a közel 30 európai vasúttársaság összefogásával, a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) védnöksége alatt közlekedő 30 kocsis Europe Train tehervonat - közölte a MÁV és a Rail Cargo Hungaria.

Az új fejlesztésű, zajkibocsájtás csökkentő - „suttogó” - féktuskókkal szerelt vagonok teszt jelleggel, hét napon át futnak hazánkban és mintegy 5000 kilométert tesznek meg a Hegyeshalom-Győr rendező-Ferencváros-Szeged rendező viszonylatokban.

A tesztet a MÁV koordinálja, több leányvállalatának közreműködésével. Emellett a Rail Cargo Hungaria vállalt kulcsfeladatot, a cég kocsivizsgálói végzik majd ugyanis a vonat műszaki vizsgálatát és fékpróbáját a határátlépésnél valamint a szegedi és ferencvárosi szerelvényfordulóknál.

A vizsgálatokról, fékpróbákról statisztikát készítenek, melyeket átadnak az UIC-nek. 
 
Az UIC nagyszabású Europe Train kísérleti projektje 2010 decemberében indult, az európai összefogáshoz közel 30 vasúttársaság között a MÁV és az RCH is csatlakozott. A projekt célja, hogy a jövőben Európa vasúttársaságai egy új, műanyag féktuskókkal felszerelt – „suttogó” – fékrendszer alkalmazása révén legalább a felére csökkentsék a vasúti árufuvarozás közben fellépő zajt.

A tesztvonat révén – annak futási eredményei függvényében – az úgynevezett LL-típusú féktuskók hamarosan sorozatgyártásba kerülhetnek.

A 30 különböző felépítésű teherkocsiból álló szerelvény egy év alatt 200 ezer kilométert tesz meg Európában. Ennek során a legkülönbözőbb időjárási és domborzati viszonyokkal néz szembe: a fékeknek sarki hidegben és a mediterrán nyári hőségben egyaránt kifogástalanul kell teljesítenie.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!