Az uniós szabályozásoknak megfelelően az 50 millió euró feletti nagyprojekteket az Európai Bizottságnak jóvá kell hagynia, ez ennél a projektnél október 4-én történt meg - közölte az NFÜ. A kivitelezés már június 16-án megkezdődött, mivel a nagyprojekteket hazai forrásból a bizottság jóváhagyása előtt is meg lehet kezdeni.
A projektet a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósítják meg. Az 56 milliárd forint 85 százaléka, 47,6 milliárd forint uniós, a fennmaradó 8,4 milliárd forint hazai forrás.
A Budapest, Solymár, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Piliscsév, Leányvár, Dorog és Esztergom településeket érintő vasútvonal teljesen megújul.
A beruházás részeként négy új megállóhely készül el, kettőt pedig áthelyeznek. A közúti közlekedés és a vasútvonalak találkozásánál lévő kereszteződések közül többet átépítenek. Óbudán, Solymáron és Pilisvörösváron például felüljárós csomópontok épülnek, így a közúti és vasúti forgalom is gyorsabban, balesetmentesen haladhat. Az állomásokon és a vonalakon korszerű biztosítóberendezések és központi forgalomirányítás segíti majd a közlekedést.
A jobb elővárosi közlekedés elősegítése érdekében számos helyen P+R parkolókat és kerékpártárolókat építenek, amelyekhez a megfelelő buszcsatlakozásokat is kialakítják.
Az elfogadott első ütem tartalmazza az Északi Vasúti Duna-híd és Piliscsaba vonalszakasz 22 kilométer hosszban történő teljes átépítését, valamint a Piliscsaba-Esztergom vonalszakasz 21 kilométeres rehabilitációját. Budapest és Pilisvörösvár között építenek egy második vágányt is, összesen csaknem 15 kilométer hosszúságban. A felújítással a vonatok 80-100 kilométer/órás sebességgel tudnak majd közlekedni a vonal bizonyos szakaszain.
A vasúti szakaszt a projekt második ütemében villamosítják.