WiFi, kamerák, légkondi: bemutatták az új IC-kocsikat

Bemutatták csütörtökön a szolnoki vasúti járműgyártás első két új InterCity+ kocsiját, amelyek közül az egyik 90, a másik 60 százalékos készültségi állapotban van. Az utasok a tervek szerint év végén találkozhatnak először a hazai gyártású, korszerű személyszállító vagonokkal.

  • MTI MTI
WiFi, kamerák, légkondi: bemutatták az új IC-kocsikat

Az új kocsik légkondicionáltak, lesz bennük konnektor és GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszer – mondta Ungvári Csaba, a MÁV-START vezérigazgatója. 

Az ingyenes internetezés lehetőségét WiFi biztosítja, és a kocsikat belső videofelügyeleti rendszerrel is ellátják. A járművek legnagyobb megengedett sebessége 200 kilométer lesz óránként, ezt a Németországba közlekedő vonatokban lehet majd kihasználni.

Ha lesz sorozatgyártás, a MÁV-Gépészet Zrt.-nél, illetve a MÁV Csoportnál lehetőség nyílhat majdnem kétszáz új munkahely létrehozására, ezen felül a hazai járműipari beszállítóknál további 200-250 munkahely jöhet létre – jelezte a vezérigazgató.

MÁV-Start

Az új járműveket már lefényezték, az első utasterében beépítették a padlót, válaszfalakat, poggyásztartókat, műanyag burkolati elemeket, légcsatornákat, üléseket, asztalokat. A munka a mellékhelyiségek kialakításával, a kézifék és kapcsolószekrények beépítésével, illetve az alváz alatti szerelvényezéssel folytatódik. A tervek szerint egy hónapon belül kerül fogóvázra a jármű, majd a feljáróajtók és a klímaberendezés üzembe helyezése következik.

A MÁV 2012 januárjában jelentette be, hogy két IC+ kocsi építésével újraéled a 18 éve szünetelő magyarországi járműgyártás. Az 1,4 milliárd forint költséggel járó projekt része az Új Széchenyi Tervnek, és elnyerte az Európai Unió 462 millió forintos támogatását.

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.