Az eset több magasabb kategóriát képviselő négycsillagos szállodában is előfordult, miután ugyanazok a vendégek ismételten nagy összegű kifizetetlen számlát hátrahagyva távoztak Észak- és Kelet-Magyarország egyes szállodáiból – közölte a Turizmus Online-nal a szövetség.
A bejelentéseket követően a szövetség azonnal értesítette tagszállodáit az eset pontos leírásával, a vendégek fényképének közlésével. Ennek, és az egyik tagszálloda éberségének köszönhetően felismerték a sorozatos visszaélést elkövető vendégeket és értesítették a rendőrséget, akik megtették a szükséges intézkedést.
Ez az eset ismét annak fontosságára hívja fel a figyelmet, hogy a szállodák fizetési garanciát kell kérjenek szobafoglalásnál, a vendég érkezésekor, s részletesen szabályozzák az egyéni és csoportos vendégek számlái rendezésének módját.