szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Átadták pénteken a Liszt Ferenc-repülőtér új hajtóműpróbázó létesítményét, a hangelnyelő- és sugárterelő elemekből álló szerkezetet 300 millió forintból valósították meg.

A 12 méter magas és 107 méter hosszú létesítményt összesen 550 speciális hangelnyelő panel alkotja. Az elemek összeszereléséhez több mint négyezer csavart, az alaplemez elkészítéséhez pedig összesen 850 köbméter betont használnak fel.

A légijárművek karbantartása során a hajtóműveket időnként részleges, vagy maximális teljesítményen kell üzemeltetni a földön, ezekhez van szükség a hajtóműpróbázó helyekre, amelyek jelentős zajkibocsátással járnak.

A Budapest Airport szakemberei egy olyan csúcstechnológiájú bázist hoztak létre, amelynek zajvédő- és zajelnyelő falaival jelentősen csökkenthető az évente átlagosan százötven-kétszáz alkalommal végzett tesztelés során keletkező zajterhelés.

A hajtóműpróbák elsősorban a szomszédos XVIII. kerületi Erzsébet-Bélatelep és Szemeretelep, valamint a XVII. kerületi Rákoshegy bizonyos közösségei számára jelentettek problémát. A beruházás átadásával viszont jelentősen csökken ezen területek zajterhelése, és az eddigi helyszíntől két kilométerrel távolabb került a létesítmény.

A hitelesített zajmérő berendezésekkel végzett átvételi tesztek során kiderült, az előírt 12 decibellnél nagyobb, akár a 20 decibellel nagyobb is lehet a zajcsökkenés.

A közlemény idézi Jost Lammerst, a Budapest Airport vezérigazgatóját, aki az átadáson azt mondta, annak ellenére nem áll le a fejlesztésekkel a repülőtér, hogy a Malév tavalyi csődje és a súlyosan megemelt telekadó kritikus pénzügyi helyzetbe hozta a céget.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!