Áradt a felgyorsult Tisza és mindent letarolt
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Bár étkezőkocsikat tavaly június óta nem látni már a belföldi IC-vonatokon, két kocsi mégis megúszta a forgalomból való kivonást. Mostanra viszont bizonytalanná vált a sorsuk, részben azért, mert a bukaresti vébéselejtezőre utazó magyar szurkolók helyben hagyták őket – írta az iho.hu közlekedési híroldal.
Nemcsak a bukaresti vébéselejtező-kirándulás miatt bizonytalan a tavalyi kivonást megúszó két megmaradt vasúti étkezőkocsi sorsa – közölte az iho.hu.
A portál felidézte, hogy az étkezőkocsik forgalmát 2012 júniusától szüntették meg a belföldi IC-járatokon, és a közel harminc 88-81 WRm típusú kocsi többsége a beszámoló szerint az enyészeté lett. A megmaradt két kocsi fővizsgája 2012-ben járt le, ezt egy évvel meghosszabbították.
A két jármű többek közt a Székely gyors utasait szolgálja ki minden pünkösdkor, de ezeket vették igénybe szeptember 6-án, a román-magyar vébéselejtezőre indított különvonatban is.
Bár a szurkolók megrongálták a két étkezőkocsit is, a kár mégsem akkora, mint amilyenről a legelső hírek szóltak. Ennek ellenére a portál szerint mégis kérdéses, megéri-e a MÁV-Startnak az amúgy is lejárt fővizsgájú kocsikat újra a műhelybe rendelni. A megrongált kocsik – amelyekről az iho.hu fotógalériát is közölt – a híroldal szerint jelenleg a Keleti pályaudvaron várja a sorsát.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.
Kína és Oroszország is részt venne a kidolgozásban, dobta fel az orosz külügyminiszter.
A rendőrség ugyanakkor nem akarja elárulni, hogy milyen bűncselekmény gyanújával indítottak eljárást.