szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ma emelik ki a tápéi kikötőből a Szőke Tisza maradványát, napok óta lángvágóval készítették elő a hajótest darabolását. A roncs elszállításával véget ér a Szőke Tisza 96 éves története – írja a Délmagyarország.

Tavaly októberben kezdték el a 2012 februárjában megsüllyedt Szőke Tisza bontását, miután a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szakértője nem támogatta a hajó védetté nyilvánítását.

A faburkolat egy éve eltűnt, a vas-acél váz maradt a tápéi kikötőben, valamint a gőzgép és a kormánykerék.

A hajóbontók lángvágóval szedik elemeire az 1917-ben épített 77 méteres oldalkerekes személyszállító gőzhajót.

Szeged ma / Gémes Sándor

A hajó bizonyos részeit megőrzik az utókornak. A bontással foglalkozó cég hosszú listát kapott a Nemzeti Kulturális Örökségvédelmi Hivataltól, így minden megmaradó darabot pontosan nyomon követnek – derül ki a cikkből.

A tervek szerint ma érkezik Szegedre egy szárazföldi daru, a levágott részeket darabonként emelik majd teherautókra – mondta Dán Zsolt, a hajó tulajdonosa.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!