Fotó: begördült a füstokádó Bivaly a Nyugatiba

Nosztalgiavonatozással ünnepelték és avatták fel a budapesti Nyugati pályaudvaron a legendás, Bivaly becenevű mozdonyt (valójában 424.247-es jelű) gőzmozdonyt, valamint az Aba I. osztályú párnás és Caü III. osztályú fapados vasúti kocsikat.

  • MTI MTI
Fotó: begördült a füstokádó Bivaly a Nyugatiba
MTI/ Máthé Zoltán

A MÁV Zrt. és a MÁV Nosztalgia közös közleménye szerint a felújított 424.247-es gőzmozdonyt 1954-ben gyártották a Ganz-MÁVAG-ban. Az Istvántelki Járműjavító 11 műszaki szakembere állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak. 

A 424-es egy legendás járműtípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb, 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Ezek a gőzmozdonyok az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig voltak szolgálatban, jelenleg újra egy üzemképes példányt közlekedik nosztalgia célokból.

MTI/ Máthé Zoltán
MTI/ Máthé Zoltán
Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.