Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Sajtóhírek szerint a 2-es metró vonalán az új biztosítóberendezés üzembehelyezése óta több meghibásodást is észleltek, a Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint ugyanakkor az új szerkezet megfelelően működik.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a Siemens által gyártott új biztosítóberendezés a 2-es metró vonalán teljesíti az elvárt funkciókat.
A központ ezt arra reagálva közölte az MTI-vel csütörtökön, hogy az új biztosítóberendezés vasárnapi üzembe helyezése óta sajtóhírek szerint többször is fennakadások voltak a metró forgalmában.
Tájékoztatásuk szerint folyamatosan egyeztetnek a szállítóval, december elején az utasforgalmi próbaüzem kezdődött el, ennek időtartama várhatóan meghaladja az egy évet. Ebben az időszakban végzik a rendszer finomhangolását, pontosítását. Hozzátették: a beüzemelés óta időlegesen előfordultak hosszabb követési időközök.
A BKK tagadta azt az értesülést, hogy egy automatikus üzemben közlekedő vonat nem állt meg a kijelölt helyen. Közölték továbbá, hogy naponta több esetben a járművek rossz helymeghatározás miatt nem képesek az automata üzemmódra, a szerelvényt csak ellenőrzött kézi vezérléssel lehet a következő állomásra vezetni. Ha a helymeghatározás nem sikerül, akkor a szerelvénynek ki kell állnia a forgalomból. Ezt a problémát a Siemens szoftvermódosítással javítja meg.
Biztonsági előírások miatt a vonatok némileg lassabban tudnak közlekedni az alagútban. A hatóságok 70 kilométeres sebességet engedélyeztek, de a biztosítóberendezés vészfékezi a vonatot, ha eléri ezt a sebességet, ezért a szerelvényeket 65 kilométeres sebességgel közlekedteti a berendezés.
Az ajtók nyitásával kapcsolatos hibákra a BKK úgy reagált: automatikus üzemmódban az ajtók csak akkor nyithatók, ha a jármű a megfelelő pozícióban áll. Ha a szerelvény nem a megfelelő ponton van, akkor biztonsági okokból ajtók automatikus üzemmódban nem nyithatóak. Ebben az esetben üzemmódot kell váltani és az ajtók nyithatóak lesznek, de ez a hírekkel ellentétben nem időigényes feladat – fogalmazott a BKK.
Hangsúlyozták: a BKV az alvállalkozókkal mindent megtesz annak érdekében, hogy mihamarabb tökéletesítse a rendszert, ezek a tesztek külföldön is hónapokig tartanak.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.