szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Két nap alatt két buszos hír a fővárosból: a 22-es busz a sofőr hibája miatt szabadulhatott el kerítést döntögetve, a BKV alvállalkozójának járata viszont zárlat miatt gyulladhatott ki. Mindenesetre tanulság már van: ezentúl kiírják, hogy a kéziféket be kell húzni, ha a sofőr kiszáll a fülkéből áramtalanítani.

Vizsgálja a BKV a fővárosi 22-es vonalán közlekedő Mercedes Citaro O530-as busz visszagurulásos balesetét. Ahogy arról beszámoltunk, még pénteken a Budakeszi úton egy busz ismeretlen okból hátrafelé megindult, kidöntött egy kerítést és egy elektromos kapcsolószekrényt.

A szombati közleményük szerint a busz vezetője nem tudta becsukni az egyik utasajtót, ezért elhagyta a vezetőállást. Erre azért volt szükség, mert ezekben az esetekben áramtalanítani kell a buszt, ennek kapcsolója pedig a vezetőfülkén kívül van.

Csakhogy a buszsofőr nem használta a rögzítő féket, így végezte el az egyébként sikeres áramtalanítást. A járművet az áramtalanításig az ajtófékek fogták meg, utána viszont az ajtófék kiengedett, a busz pedig visszagurult. A járművezetőt felmentették a munkavégzés alól, ügyében a vizsgálat után hoznak döntést. A BKV kezdeményezte, hogy az áramtalanító kapcsoló mellett helyezzenek el egy feliratot, amely szerint csak behúzott, rögzített kézifék mellett használható a kapcsoló.

Közben szombaton kigyulladt a BKK egyik alvállalkozójának, a VT Arriva Kft.-nek az egyik busza az Örs vezér terén, de senki nem sérült meg. Ez is egy Mercedes Citaro busz, ami nem volt forgalomban, a sofőr még a szolgálatba állás előtt észlelte, hogy a motortérből fehér füst szivárog. Értesítette a tűzoltókat, akik perceken belül a helyszínre értek és azonnal eloltották a tüzet. Az ok valószínűleg elektromos hiba lehetett, itt is „részletes kivizsgálás” várható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!