szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nol cikke szerint már be kellett volna jelenteni az új metró sötétüzemi tesztjét, hogy az utasok a megadott határidőben birtokba vehessék.

Legalább két hónap hibamentes tesztfutásnak kell megelőznie a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélyének kiadását, ám a sötétüzemi teszt kezdetét még be sem jelentették. Elképzelhető, hogy emiatt tovább csúszik a metró március végére ígért átadása – írta kedden a Nol.

A tesztüzem halasztásának oka a lap szerint, hogy a bejelentéshez csatolni kell a metróprojektben részt vevő vállalkozók és a leendő üzemeltető – az Alstom-Siemens, a DBR Projekt Igazgatóság és a BKV Zrt. – nyilatkozatait, valamint egy független tanúsítószervezet által kiállított biztonsági tanúsítványt.

Facebook / BKK

Ha a tesztidőszak lezárul, a hatóságnak 15 napon belül ki kell állítania az ideiglenes engedélyt. Ez után újabb egy év, mire a végleges engedélyt kiadják. Ez után indulhat csak az automata, vezető nélküli üzemmód.

A március végi határidő csak akkor tartható, ha mostantól kezdve minden tervszerűen történik, amire kicsi az esély.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!