Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Minden állomás megkapta a használatbavételi engedélyeket a 4-es metró vonalán – közölte kedden Tarlós István főpolgármester és Pesti Imre budapesti kormánymegbízott, akik szerint az összes megálló készen áll az utasforgalmi próbaüzemre.
A teljes vonal ideiglenes használatbavételi engedélyének megszerzéséhez az állomásokon kívül a járműtelephez is meg kellett szerezni a szükséges két engedélyt, és az alagútnak, valamint valamennyi felszíni építményre, úthálózatra és csatornára is meg kell kapni az engedélyeket.
Mára a szükséges engedélyek 90 százalékát kiadta a Nemzeti Közlekedési Hatóság, Budapest Főváros Kormányhivatala és az illetékes vízjogi hatóság – közölték.
Utolsóként a kelenföldi végállomás kapta meg az üzemeltetéshez szükséges dokumentumokat a hatóságoktól. Bár ott az őrmezői oldali kijáratának építését várhatóan csak februárban fejezik be, és az aluljárószinti utascsarnokon is dolgoznak még, a metróállomás elkészült.
A Kelenföld vasútállomás megálló a vonal budai végpontja, a felszíni csomópont kialakítását a különböző közlekedési ágak közötti egyszerű átszállási kapcsolatot biztosító csomópont követelményei határozzák meg.
Az állomás szerkezete a végállomási funkció miatt épült kihúzó-fordító alagúttal együtt több mint 250 méter, a peronszint alig 16 méterrel van a felszín alatt. Itt is sok úgynevezett látszóbeton-felület van, és a világítótesteken kívül reflektorok, tükrök szórják szét a fényt az állomástérben.
A 4-es metró átadása március végén várható – ígérik Tarlós Istvánék.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.