Fotók: vadonatúj csuklós Volvo-buszokkal utazhatnak a pécsiek

Öt új csuklós Volvo autóbusz beszerzésével folytatódott a pécsi közösségi közlekedést ellátó Tüke Busz Zrt. járműparkjának megújítása. Az új járműveket pénteken adták át a baranyai megyeszékhely városvezetői.

  • MTI MTI
Fotók: vadonatúj csuklós Volvo-buszokkal utazhatnak a pécsiek

Páva Zsolt (Fidesz) polgármester és Csizi Péter (Fidesz) alpolgármester jelenlétében adták át a pécsi Széchenyi téren azt az öt új csuklós Volvo autóbuszt, amelyek a tavaly tavasszal elindított pécsi buszcsereprogram részeként érkeztek a baranyai megyeszékhelyre. Az új járművek Pécs legsűrűbben lakott, panelházas városrésze, Kertváros és a belváros között szállítják az utasokat hétfőtől. A pécsi önkormányzati tulajdonú buszvállalat tavaly tavasz óta 42 új járművet állított forgalomba.

Csizi Péter a buszok ünnepélyes átadásakor azt mondta, a most beszerzett új járművekkel tizenegy évre csökkent a pécsi közösségi közlekedést szolgáló járműflotta tagjainak átlagéletkora, és a cél, hogy még idén további fiatalítás történjen. Hozzátette: a buszcsereprogram elindítása óta 30 százalékkal csökkent ez a szám, az korábban beszerzett új járművek munkába állását követően pedig minimálisra csökkent a járatkimaradások száma is.

MTI / Sóki Tamás

Az alpolgármester beszámolt arról, hogy az önkormányzat és a buszvállalat folyamatosan a pénzügyi mozgásterének megfelelően gondoskodik új buszok beszerzéséről. Kizárólag új, klimatizált, alacsony padlós járműveket vásárolnak a jövőben is. A beruházásokhoz államilag támogatott hitelt kívánnak felvenni. Páva Zsolt hangsúlyozta, hogy az új buszok tágas utasterében több a hely a mozgáskorlátozott, kerekesszékkel közlekedők számára.

Árki Sándor, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója az MTI érdeklődésére azt mondta, a járműveket nettó 454 millió forintért vásárolta meg a társaság egy államilag támogatott, a Magyar Fejlesztési Banktól felvett hitel segítségével. Az önkormányzat az MTI-hez eljuttatott sajtóanyaga szerint a Volvo 7900-asok kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint öregebb társaik, környezetkímélő motorral rendelkeznek, az autóbuszvezetőket pedig tolatássegítő kamera és kanyarvilágítás segíti. Az utasok kényelmét szolgálják a széles, dupla szárnyú ajtók és a gyors fel-, illetve leszállást elősegítő alacsony padlózat. Az utastér tágas és világos, a kényelmes ülések között pedig széles közlekedőfolyosó húzódik.

MTI / Sóki Tamás

A Tüke Buszt Zrt. tavaly indította el buszcsereprogramját, eddig húsz Credo típusú járművet béreltek és tizenötöt vásároltak, két Volvót pedig béreltek. A cég pécsi járműparkja 161 autóbuszból áll, ebből naponta mintegy 130 fut az utakon. Az állomány legnagyobb részét Mercedesek és Ikarusok alkotják.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.