szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 444.hu szerint a Magyar Telekom 2013-ban kinevezett igazgatósági elnöke, Kerstin Günther a kulcsfigurája annak a folyamatnak, aminek a végén Sáling Gergő Origo-főszerkesztőt félreállították. A lap szerint Lázár János már korábban azt is kérte a cégtől a mobilfrekvencia megtartásáért cserébe, hogy az Origo ne kritizálja a kormányt.

Tavaly érkezett Kerstin Günther, a Magyar Telekon Nyrt. igazgatóságába, hogy elsimítsa az évek óta húzodó konfliktust a cég és a kormány között – írja a 444.hu. A cég számára ugyanis létkérdés volt, hogy megtartsák a T-Mobil által használt frekvenciákat. A 444.hu forrásai szerint az alku részeként a magyar kormány azt is kérte a Telekomtól, hogy fogják vissza vagy engedjék el az Origót. Ezt az információt a magyar kormány egyik magas rangú tagja a lapnak megerősítette.

©

Kerstin Günther állítólag már azelőtt is tárgyalt Lázár Jánossal, hogy Budapestre érkezett volna. A lap forrásai szerint ezeken a megbeszéléseken Lázár felsorolta a feltételeket, amelyeket frekvencia megtartásáért cserébe akart, például, hogy az Origo ne kritizálja a kormányt, valamint létezik egy 150 oldalas tanulmány is, ami részletes összehasonlító elemzést tartalmazott a hirado.hu és az Origo híreiről, és azt volt hivatott igazolni, hogy a lap ellenzéki.

A Kerstin Günther vezette igazgatóság abba az irányba nyomta az Origo Zrt.-t, hogy a politikai kérések "menjenek át" a szerkesztőségen, hogy ne legyen ez akadálya az egyéb üzleteknek, ugyanis a mobil üzletág a cégnek sokkal fontosabb, mint a média – írja a lap.

Ahogy javult a kormány és a Telekom, illetve a kormány és az Origo üzleti kapcsolata, a cég vezetői egyre inkább úgy értelmezték, hogy ha baj van egy cikkel, az veszélyezteti az egész Telekom pozícióját, 2013-ban az ilyen típusú üzenetek a lap forrásai szerint egyre gyakrabban és egyre nagyobb nyomatékkal kerültek a szerkesztők elé, de az esetek többségében ez nem befolyásolta a munkát. Sáling kirúgását a lap újságírói közül a legtöbben annak tulajdonítják, hogy az Origo Zrt. vezetőinek elegük lett ebből, és azt akarták, hogy a politikai kérések végre átmenjenek a szerkesztőségen.

Szerdán, egy nappal Sáling eltávolítása után Lázár János miniszteri meghallgatásán már arról beszélt, hogy az Origo tulajdonosa, a Telekom és a magyar kormány milyen százmilliárdos fejlesztési projektbe vágnak bele közösen.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hamisítani kezdték a Covid-tesztek eredményét, hogy pénzt spóroljanak és utazhassanak

Hamisítani kezdték a Covid-tesztek eredményét, hogy pénzt spóroljanak és utazhassanak

Hosszabb életet ígérő csodaszert reklámoztak Merkely Béla nevével, feljelentés lett a vége

Hosszabb életet ígérő csodaszert reklámoztak Merkely Béla nevével, feljelentés lett a vége

Putyin szerint stabilizálódik a járványhelyzet Oroszországban, enyhíthetnek a korlátozásokon

Putyin szerint stabilizálódik a járványhelyzet Oroszországban, enyhíthetnek a korlátozásokon