szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A Fidesz szerint a reklámadó L. Simon László által beterjesztett törvénymódosítása "megakadályozza, hogy nyereséges multinacionális médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól".

A Fidesz-frakció szerint azért szükséges a reklámadótörvény módosítása, hogy minden kiskapu bezáruljon, senki ne kerülhesse el az adó megfizetését. A törvénymódosítás "megakadályozza, hogy nyereséges multinacionális médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól" – írta a kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A fideszes L. Simon László által hétfőn benyújtott előterjesztésről kifejtették: az indítvány szabályozza a reklám közzétevője és a hirdetés megrendelője közötti szerződéseket, továbbá bevonja az adózásba a reklámértékesítő társaságokat, a sales house-okat is.

Értékelésük szerint a módosítással átláthatóbbá válik a reklámot megrendelő és az azt közzétevő közötti viszony. A javaslat alapján ha a reklám közzétevője nem rendelkezik olyan nyilatkozattal, amelyben kijelenti, hogy eleget tett a reklámadó-fizetési kötelezettségének – vagyis nem fizette be az adót –, akkor azt a megrendelőnek kell rendeznie úgy, hogy az általa megrendelt reklámközzététel ellenértékének 25 ezer forintot meghaladó része után 20 százalékot kitevő egyszeri adót kell fizetnie – ismertette a frakció.

"A közteherviselés elve mindenkire vonatozik, ahogy a munkavállalónak személyi jövedelemadót, úgy a jövőben a reklámpiac szereplőinek reklámadót kell fizetniük" – hangsúlyozta közleményében a Fidesz országgyűlési képviselőcsoportja.

Az RTL honlapján reagált a döntésre: szerintük a törvény célja egyértelműen az, hogy ne maradjon olyan jelentős médium az országban, amelyet a hatalom nem tud befolyásolni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!