szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Budaörs után Újpalota is válaszlépésen gondolkodik az útdíj kiterjesztése miatt – írta a Blikk. A lap szerint a XV. kerület nem engedné át a belső útjain az eddig az M0-án keresztül közlekedő kukásautókat. Soroksáron pedig a jogászok azt vizsgálják, át lehetne-e minősíteni az M5-ös bevezető szakaszát autóúttá, így ugyanis nem lenne fizetős a szakasz.

Már Újpalota DK-s polgármestere, Hajdu László is válaszlépésen gondolkozik az útdíj kiterjesztése miatt – jelentette a Blikk.

A lapnak a városvezető azt mondta, a XV. kerületet nagyon komolyan sújtja az M0-s és az M3-as bevezető szakaszának fizetőssé tétele, részben mert az ezen az utakon elérhető nyolc bevásárlóközpont forgalma jelentősen csökkenhet, és ennek következtében a kerület iparűzési adóból származó bevétele is kisebb lesz.

A Blikk azt írta, a polgármesternek komoly eszköz van a kezében az útdíj elleni fellépéshez, ugyanis a kerületben működik a fővárosi szemétégető, amelyben Budapest kommunális hulladékának 60 százalékát semmisítik meg.

Hajdu László szerint naponta 150-160 kukásautó rengeteg fuvart bonyolít le a város és a szemétégető között, amit eddig az M0-son keresztül tettek. De most a kerület lakótelepeinek és családi házas övezeteinek belső útjait veszik igénybe, amit a szállító cég vezetője is megerősített, hiszen egyelőre kivárnak a milliós tételt felemésztő matricavásárlással – tette hozzá.

"Az egyetlen eszközünk az lehet, hogy nem engedjük át a szemétszállító autókat Újpalota belső útjain. Vagy fizetnek, és visszatérnek az M0-sra, vagy leállnak a szemétszállítással" – idézte a lap a polgármestert.

Később az FKF Zrt. a polgármesternek címzett nyílt levélben reagált a cikkre. Ebben azt írták, nincs tudomásuk arról, hogy bármelyik vezetőjük egyeztetett volna Hajdu Lászlóval, szerintük megkeresést, információkérést sem kaptak tőle. Hozzátették, hogy a szemétszállító járművek az év elejétől is ugyanazokon a kerületi útvonalakon közlekednek, mint korábban.

Így a 3,5 tonna feletti járműveket az új jogszabálynak megfelelően bejelentették az állami útdíjfizetési rendszerbe, és megváltották az úthasználati jogot a most fizetőssé tett szakaszokra is, ezekre a járművekre a Pest megyei matricát is megvették - olvasható a nyílt levélben, amely szerint tehát ezek a gépek is jogosulttá váltak az M3-as és M0-ás autópályák fizetőssé tett szakaszainak használatára.

"Mindezek alapján sajnálatosnak és megtévesztőnek tartjuk, hogy a sajtóban Önt idézve alaptalan információk jelentek meg. Kérjük, hogy a jövőben az FKF Nonprofit Zrt. érintő kérdésekben előzetes, érdemi egyeztetés, személyes megbeszélés történjen a hasonló esetek elkerülése érdekében" - írta a polgármesternek szóló üzenetében Horváth Béla, az FKF vezére. 

MTI / Máthé Zoltán

Képtelen beletörődni az M5-ös bevezetőjének megsarcolásába Geiger Ferenc, Soroksár polgármestere is. Ő a Blikk szerint azt mondta, a kerület jogászai vizsgálják annak lehetőégét, hogy az autópályák – így az M5-ös – bevezető szakaszát átminősítsék autóúttá, s így lekerülnének a listáról.

Soroksár első embere hozzátette, ha nem érnek el eredményt, az érintett kerületek és környező települések vezetőivel közösen találják ki, miként lehet jobb belátásra bírni a kormányt.

Budaörsön nemrégiben jelentették be, hogy felmondták az M1-M7 közös bevezető szakaszának világítását a matrica miatt. A Blikknek most Wittinghoff Tamás polgármester azt mondta, pereskedni is hajlandó az állammal az önkormányzat, de nem fogja tovább fizetni a villanyszámlát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!