szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Átalakul a közmédia, de van, ami örök: a jó kormányközeli kapcsolatokkal rendelkező cégek nem érzik meg a „vállalat működtetésének ésszerűsítését”, ellentétben például 177 kollégával, akiknek távozni kellett. Emellett az M1 új hírstúdiójának arculatára is jócskán futotta.

Miközben a közmédia 177 munkatársától készül megválni „a gazdasági racionalizálás, a bérköltségcsökkentés, valamint a vállalat működtetése és a munkafolyamatok ésszerűsítése miatt”, van, akinek elég bőkezűen juttat az MTVA.

Új dizájn, régi hírek

A köztévé strukturális változásainak részeként megújul az M1, melyre a BBC és az Al Jazeera hírműsorainak látványvilágáért is felelős Simon Jagót sikerült megnyernie a közmédiának. Adatigénylés keretében kértük a közmédiát, árulja el, mennyiért kapták meg a világhírű dizájnert. A Jago Design Ltd. az MTVA 4-es hírstúdiójának tervezéséért (ezt takarja az M1 megújulása) 29 153 500 forintot kap.

Van, ami új, van, ami nem
©

Folytatódik az ország kisebb kereskedelmi rádióinak hírblokkjainak közmédiás letarolása. 2014-ben Giró-Szász András volt cége, a kormányhoz ezer szállal köthető Strategoplis 42 millió forintot kapott hírblokkok gyártására. A munkálatok nem állnak le: 2015-ben 38,4 millióért teszik ugyanezt. Az átlátszó nyomozta ki, hogy a központi hírfolyam 27 rádióban hömpölygött alá, mivel sokkal olcsóbb megvenni a szolgáltatást, mint hírszerkesztőket foglalkoztatni. A hírblokkok készítéséhez az MTI és MTVA híreit ingyen kapja a cég, az Alap technikai eszközeit pedig havi 300 ezer forintért vehetik igénybe.

Ezzel gyakorlatilag kiépülni látszik a kormányzati média-szőnyegbombázás: a televíziós piacon a közszolgálati csatornákat előre kell venni a szolgáltatóknak, az M1 hírcsatornává válik, a TV2-t a kormány elcsaklizta Simicska elől, és az RTL Klubbal is békülni készül. A rádiós piacon a Simicska-féle Class FM hegemóniája erős, a Kossuth és Petőfi hallgatottságát hozza együtt éves szinten, de a Strategopolis-féle hírkoktéllal pedig még a kis kereskedelmi rádiók (nem túl nagy) hallgatósága is ki lesz pipálva.

Jókor, jó helyen

A Strategopolis ugyanoda van bejegyezve, mint a Századvég Gazdaságkutató Zrt., amely már egy ideje Magyarországért lobbizik Amerikában, felügyelő bizottságának tagja pedig az a Halkó Gabriella, amely a Ridikül című műsort is gyártó Apropó Média Produkciós Kft. alapítója. Ez utóbbi maga is jó évnek néz elébe: 50 epizódot rendelt tőle a köztévé 170 millióért.

Örülhet Kálomista Gábor
©

Ésszerűsítésre hivatkozva építik le a kollégákat, de vajon egy kevésbé nézett sorozatot ésszerű folytatni? A közmédia szerint igen: a (teljes lakosság körében) átlagosan 4,7%-os nézettséget magáénak mondó Munkaügyek (Kálomista Gábor cége, a Megafilm gyártja) újabb 24 epizódjának elkészítésére 243,9 millió forintot szán az MTVA, amely a műsorkészítés céljára nem kell kiírjon közbeszerzést.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kitart a kellemes őszi idő

Kitart a kellemes őszi idő

Semmilyen beleszólása nem lesz a fővárosnak a Hableány-áldozatok emlékművének építésébe

Semmilyen beleszólása nem lesz a fővárosnak a Hableány-áldozatok emlékművének építésébe

Kirúgták a Covid-szkeptikus orvost a gyöngyösi kórházból

Kirúgták a Covid-szkeptikus orvost a gyöngyösi kórházból