Déli pályaudvar: a MÁV szerint nem mérvadó a kerület vizsgálata

Miközben az önkormányzat által felkért szakértő előzetes véleménye szerint nem a Csukló utca felől érkező nagy mennyiségű csapadékvíz mosta alá a támfalat a Déli pályaudvari alagút kelenföldi oldalán, a MÁV úgy véli, nem mérvadó ez a vélemény, és saját vizsgálatokat folytatnak.

  • MTI MTI
Déli pályaudvar: a MÁV szerint nem mérvadó a kerület vizsgálata

Kedden napközben közölte a XI. kerületi önkormányzat, hogy a Budapesti Műszaki Egyetem kerület által felkért független szakértőinek előzetes véleménye alapján nem a Csukló utcán megjelenő csapadékvíz okozta a Déli pályaudvarról érkező vasúti sínekre zúdult támfal megcsúszását. A szakértők szerint a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek játszhattak szerepet a támfal alámosásában. 

Az elővárosi közlekedés szünetelése, illetve a Déli pályaudvaron dolgozó vállalkozók bevételkiesése miatt komoly kártérítési perekre lehet számítani, így az összköltség több százmilliós, akár milliárdos nagyságrendű is lehet. Bár az önkormányzat szívesen közreműködik a helyreállításban, az anyagi felelősséget nem vállalja – közölte az önkormányzat, amely azért, hogy "minden lehetőséget kizárjanak", még az első támfalcsúszás után elhelyezett egy bitumensávot a Csukló utca kanyarulatában, ezt a vasúttársaság homokzsákokkal is megerősítette. Az önkormányzat szerint várhatóan csütörtök délelőttre meglesz a végleges szakértői vélemény, és az alapján újabb tárgyalást kell kezdeményezniük a MÁV-val. 

MTI / Lakatos Péter

A vasúttársaság kedd délutáni közleménye szerint még nem mérvadó az önkormányzat által felkért szakértő előzetes véleménye. Tartanak a MÁV belső és külső szakértői vizsgálatai, beleértve a geotechnikai és hidrológiai szakvélemények összeállítását is. A MÁV ezzel párhuzamosan folytatja a kárhelyreállítással kapcsolatos előkészületeket és egyeztetéseket, annak érdekében, hogy mielőbb újraindulhasson a vonatforgalom az alagútban és a pályaudvaron. 

Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. Az első vizsgálatok szerint ezt az okozta, hogy a XI. kerületi önkormányzat kezelésében lévő Csukló utcánál felgyülemlett a csapadékvíz, emiatt megcsúszott az ottani földút, és a víz alámosta a támfalat is. Szombaton újabb kövek estek le a vágányra és tovább csúszott a támfal földje a Déli és a Kelenföldi pályaudvarok közötti alagútnál. 

A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, szombaton pedig teljesen lezárta a pályaudvart.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.