szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyelőre bizonytalan, mikor tudják átállítani a 4-es metrót teljesen automata üzemmódra. Márciusban lejár a tavaly átadott vonal ideiglenes használatbavételi engedélye, de véglegest még nem kaphat, mert nem sikerült egyhuzamban fél éven át hiba nélkül működtetni – írja a Népszabadság.

Nem sikerült a szerelvényeknek pontosan a kijelölt helyen megállniuk, nem volt mindig tökéletes az ajtók nyitása, és az is előfordult, hogy buszokkal kellett egy ideig pótolni a metrót – egyebek mellett ilyen hibák fordultak elő az elmúlt időszakban az új budapesti metróvonalon.

A Népszabadság nem hivatalos információi szerint az is előfordult, hogy megszakadt a kapcsolat az alagútban haladó szerelvény és a menetirányítás között, mert lefagytak a forgalmat felügyelő szoftverek. A DBR Metró Projekt Igazgatóságon ezt tagadták, és ott úgy fogalmaztak, hogy nem volt számottevő, „biztonságkritikus hiba” az átadás óta, kisebb hiányosságokat észleltek, például mozgólépcsők, liftek hibáit.

Végleges használatbavételi engedély még nincs, a tavaly márciusban megkezdett utasforgalmi próbaüzem addig tart, amíg a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei minden kétséget kizáróan meg nem bizonyosodnak arról, hogy a rendszer minden eleme megfelel az előírásoknak.

A jogszabály szerint a próbaüzem legfeljebb három évig tarthat, a nemzetközi tapasztalatok szerint a folyamat átlagosan egy-másfél évet vesz igénybe.

A hatóság elsősorban az automatizáltsági fokkal kapcsolatos előírások betartását figyeli. A 4-es metrónak legalább hat hónapon át megszakítás nélkül hibátlanul kell működnie, hogy megkaphassa a végleges engedélyt.

Az órát legutóbb december elején kellett újraindítani. Ha megint lesz hiba, akkor a féléves periódus elölről kezdődik – írja a lap.

A DBR-nél emlékeztettek, hogy a mostani utasforgalmi próbaüzemben is automata üzemmódban közlekednek már a járművek. A vezetőfülkékben járműkísérő van, akinek az a dolga, hogy közbelépjen, ha baj van.

Ha a vonal megkapja a végleges engedélyt, akkor a gyártó elbontja az ideiglenes vezetőfülkéket, és az automata üzemmódban közlekedő vonatokat a központi és az állomási diszpécserek felügyelik majd.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Koronavírus: 117 halott, 3929 új fertőzött

Koronavírus: 117 halott, 3929 új fertőzött

Ami a cinkéknek jó, az a vízi madarakra veszélyes – itt a téli etetési útmutató

Ami a cinkéknek jó, az a vízi madarakra veszélyes – itt a téli etetési útmutató

A Volner párt elnöke a kamupártokkal magyarázta a választási törvény miatt beadott módosítóját

A Volner párt elnöke a kamupártokkal magyarázta a választási törvény miatt beadott módosítóját