szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kisebb médiavállalkozások és a sportegyesületek megsegítésére megtarthatják a nullás kulcsot a reklámadónál, a másikat pedig 5-6 százalék között rögzíthetik – értesült a Népszabadság. Döntés még nincs, a kormány a törvénymódosítás benyújtása előtt egyeztet az Európai Bizottsággal és a parlamenti pártokkal.

A kormány szerdán első olvasatban tárgyalta a reklámadóról szóló törvénymódosító javaslatot.

A Népszabadság úgy tudja: a miniszterelnök azt szeretné, ha a parlament minél hamarabb, még áprilisban módosítaná a jogszabályt. Az Európai Bizottság múlt héten hatályon kívül helyezte ugyanis a reklámtörvényt, amíg le nem zárja az adóval kapcsolatos vizsgálatát. A bizottságot különösen az aggasztja, hogy a nulla százaléktól 50 százalékig terjedő progresszív rendszer tisztességtelen versenyelőnyt biztosíthat egyes vállalkozásoknak.

Kormányzati forrásaira hivatkozva a lap azt írja, hogy a reklámadónak valószínűleg két kulcsa lesz. A kisebb médiavállalkozások és sportegyesületek támogatása érdekében megtarthatják a nullás kulcsot. Eddig is volt ilyen, az 500 millió forintnál kisebb hirdetési bevétellel rendelkező cégeknek nem kellett adót fizetniük.

A reklámadó egységes kulcsáról még nincs döntés, a Népszabadság információi szerint valószínűleg 5-6 százalék között rögzíthetik. Egy másik kormányzati forrás szerint a kormány a vártnál magasabb kulcsról is dönthet, mert minimum 6,6 milliárd forint költségvetési bevételt akar elérni, de ezt a meglepetésszerűen magas adókulcsot már a Fidesz-frakcióval szavaztatnák be a törvénybe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!