70 perc lehet a vonatút Budapestről Siófokra 2016 végére

A tervezett ütemben zajlik, így június 13-ig, vagyis a nyári menetrendváltásig befejezhetik a dél-balatoni vasútvonal felújításának első ütemét, újra járhatnak majd a vonatok Lepsény és Szántód-Kőröshegy között.

  • MTI MTI
70 perc lehet a vonatút Budapestről Siófokra 2016 végére

A 32 kilométeres, forgalmas pályaszakasz felújítása időszerű és fontos, hiszen utoljára ötven évvel ezelőtt korszerűsítették – mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Siófokon.

Beszélt arról is, hogy folytatják a dél-balatoni vasúti korszerűsítést, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig újul meg. 

Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció és a székesfehérvári vasútállomás átépítése után akár már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő Budapest és Siófok között.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy a Kelenföld–Székesfehérvár közötti szakasz felújításával 20 perccel, a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti szakasz felújításával pedig további 5 perccel lesz rövidebb a vonatok menetideje. A mostani 60-80 kilométer/órás sebességkorlátozásokkal szemben 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a felújított szakaszokon. 

Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal felújítása csaknem 30 milliárd forintba kerül, amit 85 százalékban az unió, és 15 százalékban a magyar költségvetés finanszíroz.

A dél-balatoni vasútvonal felújításának első üteme 2014 szeptemberében kezdődött meg, és ez év október végéig tart, de a vasúti közlekedés már június 13-tól beindulhat az érintett szakaszon, ahol most vonatpótló autóbuszok közlekednek.