szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újra felmerült a 3-as metró ferihegyi meghosszabbításának ötlete, de a Magyar Nemzet szerint most minden korábbinál nagyobb esély van a megvalósításra, mert az unió rábólintott a tervre. A lap pénteki számában azt írják: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban vizsgálják, pontosan milyen formában építenék ki a 8-10 kilométer hosszú reptéri részt. Állítólag a káposztásmegyeri meghosszabbításról sem tettek le.

A Magyar Nemzet emlékeztet, hogy csak az elmúlt 15 évben legalább háromszor vették tervbe a 3-as metró meghosszabbítását Ferihegy felé, de ebből semmi sem lett. Elképzelték felszín felett és alatt egyaránt a reptéri szakaszt, de olyan ötlet is volt, hogy a szolnoki vasútvonalból ágazott volna ki egy mellékág.

A Vs.hu március elején írt arról, hogy információi szerint a BKV újra foglalkozik a felszíni hosszabbítás gondolatával, és erről megvalósíthatósági tanulmányt készítenek. Erre a cikkre hivatkozik a pénteki Magyar Nemzet is, megtoldva azzal, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban állítólag már vizsgálják a lehetséges megoldásokat, mert az unió rábólintott a hosszabbításra. Úgy tudni, májusban születik döntés itthon.

A reptér felé egy 8-10 kilométeres szakasszal toldanák meg a 3-as metrót. Biztosnak tűnik, hogy elkülönített pályán haladna a 2-es terminálig, és valószínűleg a felszínen.

A közlekedési vállalatnál úgy becsülik: ha felgyorsítják a projektet, 2016 nyarán jöhetne az első kapavágás. Mivel nem fúrópajzsos technikát alkalmaznának, akár öt év alatt elvégezhető lenne a vonal felújítással egybekötött meghosszabbítása. Utóbbi azonban még felszíni vezetéssel is a legdrágább megoldás lenne. Egy zárt pályás vasút kevesebb pénzt vinne el, de kérdés, hogy a már most is zsúfolt szolnoki vasútvonalra be tudnák-e állítani a reptéri vonatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!