Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be: az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya esetében felmerül a kartellgyanú, ami lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.
Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszát és egy új Tisza-hidat építettek volna ebben az ütemben, de a kormány határozatban hívta fel a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőn keresztül gondoskodjon a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződések megszüntetéséről.
A kormány felkérte a nemzeti fejlesztési minisztert: május 31-éig vizsgálja meg, hogyan lehet bekötni Szolnokot a gyorsforgalmi úthálózatba.
Boldog István képviselő kedden azt mondta, hogy a kormány szeretné, ha minél hamarabb folytatnák az M4-es autópálya építését Budapest és az országhatárok irányába is. A tervek már megvannak, most pénzt keresnek hozzájuk – derült ki a nyilatkozatából.
Az út alapja elkészült, a hídelemeket leszállították, a kérdés az, hogy mikor és milyen minőségben, autópályaként vagy autóútként folytatódhat az Abony és Fegyvernek közötti útszakasz építése – tette hozzá.
A képviselő tudomása szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is mindent elkövet azért, hogy a beruházás folytatódjon. A megye országgyűlési képviselői találkozót kezdeményeztek Orbán Viktor miniszterelnökkel és Lázár Jánossal, hogy tárgyaljanak a beruházás mielőbbi folytatásáról – mondta még.