Meddig ürítünk még a sínek közé?

A MÁV-Start 2112 személykocsiján "sínek közé pottyantós illemhelyek" vannak, míg az európai színvonalú, zárt tartályos vécék 551 járműben kaptak helyet. 10-15 év még kell, hogy előbbiek teljesen eltűnjenek.

  • MTI MTI
Meddig ürítünk még a sínek közé?

Tizenöt-húsz év múlva szorulhatnak ki a vasúti forgalomból az utolsó nem zárt vécével rendelkező járművek - írja a szombati Népszabadság a MÁV-Start Zrt. tájékoztatására hivatkozva.

A lap ismerteti, hogy a vasúttársaság 2112 személykocsiján "sínek közé pottyantós illemhelyek" vannak, míg az európai színvonalú, zárt tartályos vécék 551 járműben kaptak helyet. Megjegyzik: új gyártású vagy főjavított vagonokat már csak zárt szennyvízrendszerrel lehet forgalomba helyezni.

A cikk évente 110-140 új vagon szolgálatba állításával kalkulál, a MÁV ugyanakkor azt is jelezte: egyes kocsitípusoknál vizsgálják a hullócsöves vécék műszaki átalakításának lehetőségeit is.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.