Meddig ürítünk még a sínek közé?

A MÁV-Start 2112 személykocsiján "sínek közé pottyantós illemhelyek" vannak, míg az európai színvonalú, zárt tartályos vécék 551 járműben kaptak helyet. 10-15 év még kell, hogy előbbiek teljesen eltűnjenek.

  • MTI MTI
Meddig ürítünk még a sínek közé?

Tizenöt-húsz év múlva szorulhatnak ki a vasúti forgalomból az utolsó nem zárt vécével rendelkező járművek - írja a szombati Népszabadság a MÁV-Start Zrt. tájékoztatására hivatkozva.

A lap ismerteti, hogy a vasúttársaság 2112 személykocsiján "sínek közé pottyantós illemhelyek" vannak, míg az európai színvonalú, zárt tartályos vécék 551 járműben kaptak helyet. Megjegyzik: új gyártású vagy főjavított vagonokat már csak zárt szennyvízrendszerrel lehet forgalomba helyezni.

A cikk évente 110-140 új vagon szolgálatba állításával kalkulál, a MÁV ugyanakkor azt is jelezte: egyes kocsitípusoknál vizsgálják a hullócsöves vécék műszaki átalakításának lehetőségeit is.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.