szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elszámolt kampányköltéseivel a Kétfarkú Kutya Párt és a Vastagbőr, és egyben bejelentették, hogy július 16-án új óriásplakát-kampány indul. Azt is elmagyarázták, miért a Simicska-féle Publimont plakáthelyein hirdettek: mert a három piaci szereplő közül az egyik Garancsi Istváné, aki a miniszterelnök barátjának mondható, a másik pedig nem akart részt venni a kampányban. Így maradt Simicska Lajos cége.

Nyilvánosságra hozta a Vastagbőr blog a "nemzeti konzultációs" kampány ellenmozgalmaként indult, de végül nagyra nőtt bevándorlós kampány adatait.

Mint megírták, minden adományozót sikerült táblázatba foglalni, és az eddigi kiadások számlái is nyilvánosak lettek. Összesen 34 302 696 forintot utaltak át az adományozók, ebből 33 344 282 forint érkezett meg hozzájuk, vagyis a különbözetet levonta költségként a Magnet és a Paypal - olvasható a blogon.

Túry Gergely

Arról is beszámoltak, hogy a Magyar Kétfrakú Kutya Párt és a Vastagbőr újabb országos óriásplakát-kampányt indít július 16-tól. "Gondolkodunk rajta, hogy a kormány sikerkampányára is reagáljunk, eléggé adja magát a dolog" - írták.

Az 500 darab plakát gyártása és kihelyezése országszerte a július elseje és 31-e közötti időszakra: 22 millió forint, a 3 darab egyedi plakát (“Itt hamarosan űrállomás épül!” – Felcsút, “Felcsút, we have a problem” – Alcsút, “I have survived the hungarian anti-immigrations campaign” – Madách tér) gyártása 20 ezer forint. A bécsi plakát kihelyezése a július 6-tól 19-ig tartó időszakra 270 ezer forint.

További költségeik is adódtak, amelyekről bővebben a Vastagbőr posztjában olvashat.

Miért Simicskánál hirdettek?

A kampányfelelősök arra a kérdésre is választ adtak, hogy miért használták a Simicska-birodalomba tartozó Publimont plakáthelyeit.

"A Publimonton kívül a Fidesz-kedvenc Garancsi-féle ESMA, és a JCDecaux rendelkezik annyi és olyan jó helyeken lévő óriásplakátfelülettel, ahol érdemes elindítani egy ilyen és ekkora kampányt, mint a mienk. Garancsinak nyilván nem akartuk odaadni a pénzeteket, meg valószínűleg ki se rakta volna a plakátjainkat, a JCDecaux meg kb örül, hogy még egyáltalán működhet Magyarországon, nem akarnak beszólogatni a kormánynak. Mikor árajánlatot kértünk tőlük BKV-megállókban található citylightokra, akkor ennyit írtak vissza: 'nem szeretnénk részt venni ebben a kampányban'" - írták a posztban.

Tehát maradt a Publimont, "aminek nem falusi ABC-k mögötti, tűzfalra néző plakáthelyeik vannak", hanem olyan frekventált helyeken, mint Balatonőszöd, Felcsút, siófoki körforgalom, vagy a ferihegyi gyorsforgalmi út.

A cég emellett hajlandó is volt kirakni "a Fidesz gyűlöletkampányára" reagáló plakátjokat, köztük a “Ha Magyarország miniszterelnöke vagy, be kell tartanod a törvényeinket” feliratút - írták, hozzátéve, hogy tavaly ez még teljesen elképzelhetetlen lett volna, "de azóta ugye történt egysmás, Simicska már nincs jóban Orbán Viktorral, és nem kap állami hirdetéseket. Ennyi a történet, színtiszta logika csupán."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!