A metrókocsik felújítására kiírt pályázatot az eredményhirdetés szerint az orosz Metrowagonmash nyerte, a vesztes észt Skinest Rail a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, és az Európai Bizottsághoz is panaszt nyújtott be.
Itthon a Közbeszerzési Hatóságtól annyit közöltek a lappal, hogy nyilvántartásba vették az észtek jogorvoslati kérelmét, de az eljárást még nem indították meg. Nem erősítették meg Bolla Tibor BKV-vezérigazgató állítását, amely szerint a közlekedési vállalat felmentést kért, hogy még az eljárás lezárása előtt szerződhessenek az oroszokkal – derül ki a cikkből.
A BKV vezetője korábban azt mondta, hogy az utasok már jövő év végén kipróbálhatnák a felújított szerelvényeket. A prototípust jövő őszre kellene elkészíteni ugyanis, ha most írnák alá a szerződést. Ha azonban csúszás lesz, a 2016 végi határidőt bukhatják.
Szakemberek szerint az észtek panasza nem alaptalan. A Siknest Rail kilencmilliárd forinttal olcsóbban vállalná ugyanis a felújítást, korszerűbb paraméterekkel, és öt évvel hosszabb élettartamot ígértek a kocsiknak.
Az egyetlen problémás pont az észtek pályázatában az áramszedők alkalmazása lehet, mivel az nem illeszkedik a 3-as metró mostani infrastruktúrájához. Ez azonban nem komoly konstrukciós probléma, az érintett alkatrészek cserélhetőek ugyanis – írja a lap.