A Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti 53 kilométeres vonal felújítása bő 3 évig tartott. A pálya felújítása és egyes részeken kétvágányúsítása mellett rendbe hoztak állomásépületeket, új peronokat építettek, 1700 P+R és 500 B+R parkolót alakítottak ki, valamint felállították a felsővezetéket tartó oszlopokat. A villamosításra azonban valószínűleg még két évet kell várni.
A MÁV augusztus végéig érvényes menetrendje szerint a korábban 91 perces út augusztus 20-tól 86 percre rövidül, vagyis megtakarítanak öt egész percet. A korábbi 35 km/órás átlagsebesség 39 km/órára nő – írja az Index.
A lap megkérdezte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőt, valóban ennyire futotta csak a 44 milliárdból átépített vonalon. Azt válaszolták, hogy a 86 perc a mindenhol megálló személyvonatok menetideje lesz. A pálya hiába lett rendesen járható ugyanis, építették négy új megállót is.
A szeptembertől csúcsidőben közlekedő, kevesebb helyen megálló gyorsított vonatokon már 73 perc alatt, 43 km/órás átlagsebességgel repesztenek majd a vonatok. Iskolakezdéstől óránként két vonatpár közlekedik majd, és a legkedvezőbb gyorsított járatok esetében tehát 17 perccel csökken a menetidő – tették hozzá.
Az Index szerint ez nem teljesen igaz, a 73 percet a vonatok csak Esztergom felé tudják majd tartani ugyanis. A Nyugati felé 79 perc lesz a minimális menetidő, és az is csak délután. A naponta induló 34 vonatból egyébként 13 lesz gyorsított.
A NIF szerint a Pilis hegyei és a sűrűn lakott települések miatt kanyargós nyomvonal nem tesz lehetővé ennél gyorsabb haladást. Nagyjából tízperces gyorsulásra csak a vonal 2017-re ígért villamosítása után, a Flirt motorvonatok üzembe állításakor lehet számítani. Ha egyszer talán egy órára csökken a menetidő, a vonatok átlagos sebessége akkor érné el az 53 kilométer/órát.
A tavalyi lakossági fórumokon osztogatott tájékoztatókon a teljes vonalra a mindenhol megálló személyvonatok menetidejét 76, a zónázókét 65 percesre ígérték.