szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Egy kanadai repülőgép nem lépett kapcsolatba a szlovák irányítással, a vadászgépek megjelenésekor sem reagált. A legmagasabb – alfa – riasztást adták ki a magyar légierőnek az utasszállító biztosítására, a vadászgépeknek nem lett bajuk.

A Honvédelmi Minisztérium közleménye szerint csütörtökön a legmagasabb szintű, úgynevezett "alfa riasztást" rendelt el a Magyar Honvédség légvédelmi készenléti szolgálatának a NATO Egyesített Légi Hadműveleti Központja. A JAS-39 készültségi géppár egy Boeing 767-es kanadai felségjelzésű utasszállító miatt emelkedett a magasba, mert az úgy haladt át szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással. Bár a szlovák légierő sikeresen elfogta a kanadai felségjelzésű repülőgépet, a pilóták továbbra sem léptek kapcsolatba a szlovák légi irányítással.

Mire a Torontó–Athén között közlekedő civil járat a magyar légtérbe ért volna, a NATO légi hadműveleti központja azonnali felszállásra adott parancsot a magyar vadászgépeknek. A magyar légierő két Gripenje röviddel reggel 7 óra után szállt fel, és pár perc múlva már vizuális kontaktust létesített a civil utasszállító pilótáival, akik ezt követően felvették a rádiókapcsolatot a magyar földi irányítással. A vadászgépek az utasszállító tervezett útvonalán kikísérték a repülőt a magyar légtérből, a Gripenek épségben visszatértek a kecskeméti repülőbázisra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!