szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Széles körű, országos összefogás van kibontakozóban a miskolci Hermann Ottó Gimnázium tantestülete által indított tiltakozási akció körül: nemcsak iskolák és civilek vannak a csatlakozók között, hanem a baranyai legnagyobb szakszervezetek révén immár más szakmák érdekvédői is.

A Baranya Megyei Szakszervezetek Akcióegysége is csatlakozott a Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt leveléhez, értesítette szerkesztőségünket Nagy Erzsébet a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének pécsi ügyvivője. Mindez azt jelenti, hogy a pedagógus szakmán túl többek között rendőrök, húsipari, acélipari dolgozók és szociális munkások is kiállnak a miskolci tanárok által indított kezdeményezés mellett.

Egyre többen állnak a miskolci tiltakozók mögé
©

A közoktatás állapota miatt indított tiltakozáshoz percről percre egyre több magánszemély és szervezet csatlakozik; pénteken 11 órakor közel 60 tantestület és 4500 magánszemély fejezte ki támogatását: a folyamatosan bővülő lista a tanitanek.com-on nyomon követhető – a miskolci iskolák maximálisan szolidarizálnak a nyilatkozat szerzőivel, de rajtuk kívül egyre több város általános és középiskolái csatlakoznak a kezdeményezéshez.

A szülők is csatlakoztak

Pénteken az Európai Szülők Magyarországi Egyesülete (ESZME) is közleményben tudatta, hogy csatlakozik a hermanos nyilatkozathoz. „Évek óta mondjuk, a szülők, akik egy vagy több pedagógusra bízzák gyermekük oktatásának egy részét, a pedagógusokat szakembereknek tartják, ezért amíg a pedagógus nem jelzi, hogy gond van, a szülők nagy része hinni fogja, ez így van rendjén. Most végre talán elérkezett az idő, amikor a pedagógusok saját tanítványaik szüleit is harcba hívják” – írják.

Még a kifogásolt NPK is egyetért

A miskolci pedagógusok felhívásában többek között kifogásolják a minden tanárra kötelező Nemzeti Pedagógus Kar felállítását, és az az által alkotott etikai kódexet is. Ugyanakkor az NPK elnök levélben tudatta, hogy alapvetően egyetért azzal, hogy a magyar köznevelés súlyos problémákkal küzd, melyek azonnali megoldásért kiáltanak. „Egyetértünk a levél íróival, hogy a pedagógustársadalom hangulata egyre rosszabb, az oktatásban és nevelésben elvégzendő feladataink elől sok esetben felesleges dolgok kötik le energiáinkat” – írta Horváth Péter.

Lázár: a tanárok foglalkozzanak inkább a diákokkal!

A csütörtöki kormányinfón egyébként Lázár János reagált a pedagógusok felhívására. Mint mondta, éppen bürokráciacsökkentő intézkedéseken dolgoznak Balog Zoltán emberminiszterrel. Hogy ez pontosan mit jelnet, arra nem tért ki, azt viszont leszögezte, hogy az iskola munkahely, ahol a munkavállalónak nincs beleszólása szervezeti kérdésekbe. Ezért például a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról nem is fognak vitát nyitni.

„Akinek nem tetszik a munkaadó személye, az a nemtetszésének az országgyűlési választások alkalmával adhat hangot” – jelentette ki. Majd visszatámadt, és kifejtette: a tanároknak az oktatási rendszer keretei helyett inkább a képzés minőségével kellene foglalkozniuk, mert 2002 óta csökken a diákok tudásszintje, és „a pedagógusok nem tehetnek úgy, mintha ehhez nem lenne semmi közük”.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szerbiában ötven-száz embert oltanának be óránként a koronavírus ellen

Szerbiában ötven-száz embert oltanának be óránként a koronavírus ellen

Ausztrál open: már 72 teniszező van karanténban

Ausztrál open: már 72 teniszező van karanténban

Zseniális reklám az 1930-as évekből az autók áramvonalasságáról

Zseniális reklám az 1930-as évekből az autók áramvonalasságáról